وزیر امور اقتصادی و دارائی اظهار کرد: جامعه و مردم ما لذت شیرینی انقلاب را چشیده و استقلال را حفظ کرده اند و با قدرت تصمیم می گیرند.
کد خبر: ۷۱۳۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۲ 10 February 2019

به گزارش تابناک گلستان ،  دکتر  فرهاد دژپسند بعدازظهر امروز یکشنبه 21 بهمن در در آیین متمرکز افتتاح و کلنگ زنی پروژه های دهه فجر استان تصریح کرد: در ایامی قرار داریم که یادآور حس استقلال، آزادی، ایجاد نظامی بهره مند از آموزه های دینی و تحولات بشری است.
وی با بیان این که به طور ناخواسته در وجود ما نهادینه شده که این ایام را جشن بگیریم، افزود: تحولات خوبی در مقایسه با قبل از انقلاب در کشور رخ داد و پس از انقلاب اتفاقات خوبی افتاد و اگر بسیاری از آنها ملموس نیست به این دلیل است که باید بررسی شود که ما از چه وضعیتی عبور کرده ایم تا به این جا رسیدیم.
دکتر دژپسند ادامه داد: امروز جامعه بدون مشکل وجود ندارد اما جهت گیری ما این بوده که از یک نظام استبدادی و وابسته و مطیع به نظامی مبتنی بر آراء مردمی رسیدیم.
وی گفت: نظامی که مقام رهبری منادی کرسی آزاد اندیشی دانشگاه است و نظامی که برقراری تعادلات منطقی یک ارزش و هدف است.
وزیر امور اقتصادی و دارائی با بیان این که هیچ روستای بالای ۲۰ خانوار بدون برق در کشور وجود ندارد، تصریح کرد: نظامی که برای مناطق محروم سهیمه در نظر گرفته شده و دسترسی مناطق روستایی و محروم جزو اولویت است.
وی با اشاره به این که ساختارها به سمتی حرکت می کند که مشکلات به صورت ریشه ای مرتفع شود، اظهار کرد: بر اثر سیاست های غلط یک فرد نابخرد اقتصاد یک کشور به هم ریخت و سقوط ارزش پول در برخی از کشورها بیش تر از ایران بود.
دکتر دژپسند افزود: دهه فجر هم یادآور این تحولات بنیادین است و برخی می گویند که نیاید چهار دهه برای توسعه زمان می برد و نباید اقتصاد به نفت وابسته می بود.
وزیر امور اقتصادی و دارائی ادامه داد: هنوز زمانی که نظام جمهوری اسلامی ما به طور کامل مستقر نشده بود هشت سال جنگ را علیه ما تحمیل کردند و این یک جنگ معمولی نبود بلکه حدود ۱۰۰ میلیارد دلار در برآورد مقدماتی به ما خسارت زد.
دکتر دژپسند گفت: ژاپن هم وضعیت ما را داشت اما سیاست های غلط را پذیرفت و ما نمی توانیم مانند آن ها باشیم.
وی بیان کرد: بعد از جنگ هم شکل دشمنی با ما به صورت تحریم های ظالمانه یک جانبه ادامه یافت و ما هنوز از تنش ها رهایی نیافته ایم که بتوانیم به اهداف خود برسیم.
وی اضافه کرد: اکنون در تمام سطوح آموزش و پرورش، اموزش عالی، بهداشت و درمان، دسترسی به اطلاعات و غیره وضعیت خوبی داریم اما مشکلات زیادی هم داریم که باید با برنامه ریزی برطرف شود.
وی تأکید کرد: اگر مشکلات را برطرف کنیم آثار انقلاب بیش تر نمود پیدا می کند و آثار و تحولات بنیادین را احساس می کنیم.
وزیر امور اقتصادی و دارائی اظهار کرد: دو هزار و ۸۰۰ پروزه دهه فجر گلستان نشان دهنده تحول است و استان گلستان ۲۰ درصد جلوتر از سهمیه وام اشتغال خود قرار دارد.
دکتر دژپسند گفت: سالانه ۹۰۰ هزار نفر متقاضی کار وارد جامعه می شوند و این درحالی است که ما باید برای دهه شصتی هایی که هنوز در صف ایجاد شغل هستند، شغل ایجاد کنیم.
وی تصریح کرد: تا پایان آذر ۶۲۰ هزار شغل خالص در کشور به وجود آمده اما به دلیل مشکلات خود را نشان نمی دهد.
دکتر دژپسند خاطرنشان کرد: سرمایه اجتماعی جنگ مبنی بر این که هر چه که داشتیم را در اختیار همه قرار می دادیم می تواند به اقتصاد امروز کمک کند و در آن زمان احتکار موضوعیت نداشت.
همچنین به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی مراسم متمرکز افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه های شهرستان گرگان با حضور وزیر اقتصاد و امور دارایی انجام گرفت و طی آن 137 پروژه عمرانی و 506 پروژه اقتصادی با اعتبار یک‌هزار و 292 میلیارد ریال افتتاح و کلنگ‌زنی شد.
لازم به ذکر است از 137 پروژه عمرانی تعداد ۱۱۶ پروژه با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۱۱۹ میلیارد ریال راه‌اندازی شد و تعداد ۲۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۷۳ میلیارد ریال کلنگ زنی گردید.

منبع: استانداری گلستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار