متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به بهترین دارو برای مقابله با سرماخوردگی گفت: سرماخوردگی بیش از ۲۰۰ نوع ویروس دارد و هیچ کدام از این ویروس‌ها در مقابل آنتی‌بیوتیک حساس نیستند و نباید برای آنها آنتی‌بیوتیک به کار گرفته شود.
کد خبر: ۷۱۴۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰ 12 February 2019

به گزارش تابناک گلستان ، بیژن صدری‌زاده، متخصص بیماری‌های عفونی در مورد درمان سرماخوردگی اظهارداشت: بسیاری از افراد تصور می‌کنند اگر دچار این بیماری شوند و علائمی همچون سرفه و گلودرد با آنها همراه باشد حتماً باید آنتی‌بیوتیک مصرف کنند در حالی که این چنین نیست.

وی افزود: سرماخوردگی بیش از 200 نوع ویروس دارد و هیچ کدام از این ویروس‌ها در مقابل آنتی‌بیوتیک حساس نیستند و نباید برای آنها آنتی‌بیوتیک به کار گرفته شود.

متخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: بنابر این افراد حین سرماخوردگی باید استراحت کرده و با استفاده از مایعات زیاد و با استفاده از محیط مرطوب باید با این بیماری مبارزه کنند اگر تب داشتند استفاده از مسکن‌ها همچون استامینوفن و آسپرین برای آنها تجویز می‌شود.

صدری‌زاده خاطرنشان کرد: البته استفاده از آسپرین در افراد زیر ۱۸ سال که علائمی مشابه آنفلوآنزا دارند ممنوع است بنابر این به هیچ وجه در جوانان و نوجوانان در صورت وجود تب نباید از این دارو استفاده شود.

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
کدام دارو ؟؟؟
چرا عنوان های عوام فریبانه می زارید؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار