پروژه بوم گردی روستای ده چناشک شهرستان مینودشت توسط استاندار گلستان و با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی استان و سایر مدیران استانی و شهرستانی افتتاح شد.
کد خبر: ۷۱۷۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۹ 22 February 2019

به گزارش تابناک گلستان ؛ امروز جمعه سوم اسفند ماه 97 آیین افتتاح پروژه بوم گردی روستای ده چناشک شهرستان مینودشت توسط دکتر سید مناف هاشمی استاندار گلستان و همچنین با حضور چراغعلی سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مهندس کریمی مدیرکل میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری , حجت الاسلام خانلری امام جمعه بخش کوهسارات شهرستان مینودشت , طباطبایی فرماندار شهرستان مینودشت و سایر مدیران استانی و شهرستانی در روستای ده چناشک شهرستان مینودشت برگزار شد.

مهندس ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در این مراسم با اشاره به این که متقاضیان زیادی را برای احداث پروژه های بوم گردی در شهرستان مینودشت داریم , گفت : این سومین پروژه بوم گردی است که در روستای ده چناشک افتتاح می شود.

وی بیان کرد: در آمار کلی تعداد بوم گردی های استان گلستان , شهرستان های مینودشت , گالیکش و کلاله پیشگام هستند.

مهندس کریمی گفت : پروژه های بوم گردی در روستاهای این منطقه از استان تبدیل به فرهنگی خاص شده و مورد استقبال روستاییان قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری استان گلستان یکی از محاسن بوم گردی ها را برای روستاهای استان , مهاجرت معکوس روستاییان از شهر ها به روستا ها عنوان کرد و گفت: افرادی که از روستا به شهر مهاجرت کرده بودند امروز به واسطه ی استقبال از پروژه های بوم گردی , در حال بازگشت به روستا هستند و نوعی مهاجرت معکوس در این زمینه را شاهد هستیم.

وی با اشاره به پروژه بوم گردی روستای ده چناشک شهرستان مینودشت گفت : مجموعه بومگردی روستای ده چناشک مینودشت دارای هشت واحد اقامتی و  واحدی تبدیلی است با 100میلیون تومان تسهیلات اشتغال روستایی و 250 میلیون تومان سرمایه گذاری مورد بهره برداری قرار گرفت.

منبع : سازمان میراث فرهنگی گلستان
اخبار تبریز

اخبار اردبیل

اخبار البرز

اخبار اصفهان

اخبار ایلام

اخبار تهران

اخبار خراسان جنوبی

اخبار خراسان رضوی

اخبار خراسان شمالی

اخبار مازندران

اخبار خوزستان

اخبار فارس

اخبار قزوین

اخبار قم

اخبار کردستان

اخبار کرمانشاه

اخبار کهکیلویه و بویراحمد

اخبار گیلان

اخبار همدان

اخبار یزد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار