معاون حقوقی رئیس جمهور با تاکید بر جایگاه عدالت، اظهار کرد: اهمیت احساس عدالت از خود عدالت کمتر نیست ، به همان اندازه مهم است و دادگستری باید بتواند این احساس را در جامعه ایجاد کند.
کد خبر: ۷۲۳۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۱ 07 March 2019

به گزارش تابناک گلستان ، دکتر لعیا جنیدی پنج شنبه 16 اسفند در جشن استقلال کانون وکلای دادگستری و سیزدهمین دوره تحلیف کارآموختگان وکالت استان گلستان با حضور استاندار گلستان و نمایندگان مردم برگزار شد، تصریح کرد: هنوز با نگرانی دائمی پس از 60 سال در مورد اصل وجود کانون وکلا صحبت می‎شود و این مهم نشان می‎دهد حرکت‎های صحیح ما به کندی پیش می‎رود.
وی افزود: امروز باید شاخه‎ها و برگ‎های کانون وکلا که مردم از آن بهره‎مند می‎شدند می‎پرداختیم و نه اینکه امروز اصل استقلال و یا نگرانی در مورد آیین‎نامه جدید 178 داشته باشیم.
دکتر جنیدی: به محض صدور آیین‎نامه این نگرانی‎ها و گلایه‎مندی به گوش ما رسید و بنا شد به کمیسیون و لوایج ارجاع داده شود و دوباره بررسی شود.
وی با اشاره به آیین‌نامه اجرایی جدید ماده ۱۸۷ قانون برنامه سوم توسعه‌ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، گفت: از اساس این ماده غلط بوده و تردیدی نباید در آن داشت، حتما مصوبه‎ اشتباهی از سوی مجلس شورای اسلامی بوده است.
معاون حقوقی رئیس جمهور تاکید کرد: این قانون برای برنامه سوم بوده و تا پایان برنامه سوم دنبال شود و پس از آن نباید دنبال اجرای این قانون اشتباه باشیم، بحث امروز ما بر سر نهادی است که کشور به آن نیاز دارد، نیاز وکلا به کانون وکلا در حدی است که خود وکلا بتوانند بر فعالیت‎های خود اعلام نظر داشته باشند.
دکتر جنیدی یادآور شد: محل اشکال این قانون این است که نهاد مستقل وکالت داریم و در کنار این مهم قانون موازی دیده می‎شود که استاندارد آن از کانون وکلا پایین‎تر است.
گفتنی است، جشن تحلیف ۴۰ نفر از کار آموختگان وکالت گلستان برگزار شد.

منبع : استانداری گلستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار