در حالیکه اکثر شهرها و روستاهای گلستان گرفتار سیل و آبگرفتگی شده اند استاندار گلستان به مرخصی و سفر خارجی عزیمت نموده اند .
کد خبر: ۷۲۷۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹ 23 March 2019

در آستانه سال نو بارش شدید باران و سر ریز شدن سدهای گلستان و بوستان از صبح سه شنبه 28 اسفند 97 سبب وقوع سیلاب در بخشهایی از شرق گلستان شد که هم اکنون نیز ادامه دارد.

مسدود شدن راهها و آبگرفتگی در برخی شهرها از جمله گنبد ، آق قلا ، گمیشان و بسیاری از روستاها مشکلات فراوانی را برای مردم این منطقه ایجاد کرده است که نیاز به مدیریت بحران جهت کمک و کاهش خسارات مالی و جانی دارد .

در این حال حضور میدانی مدیران ارشد استان برای کنترل بحران ، برنامه ریزی و برگزاری جلسات مدیریت بحران ، رسیدگی دقیق به مراحل امداد و نجات و ارسال کمک ها و ارتباط مستقیم با کابینه دولت و سایر نهادها در صورت نیاز یک ضرورت غیر قابل انکار می باشد .

البته حضور مدیران و مسئولین در کنار مردم باعث دلگرمی خواهد شد و مردم احساس خواهند کرد که در شرایط سخت و آن هم در تعطیلات نوروز مسئولین آنها را فراموش نکرده اند .

اما در میان باران و سیل خبر مرخصی و سفر خارجی ارشدترین مدیر استان یعنی جناب استاندار محترم مردم گرفتار در سیل را غافلگیر کرد. در حالیکه استان گلستان سخت ترین روزهای خود را می گذراند و  بحرانی ترین شرایط را سپری می کند ، سفر استاندار محترم و مرخصی نمیتواند توجیهی داشته باشد .

از دلایل سفر خارجی استاندار محترم اطلاعی در دست نیست اما اگر این سفر کاری هم باشد باید در این شرایط  بحرانی که حضور استاندار در صحنه کاملا احساس می شود ،این سفر لغو میشد .

در تمام کشورهای دنیا در حوادث بسیار کوچکتر سفرهای دیپلماتیک روسای جمهور و هیات دولت هم لغو میشود . انتظار مردم گلستان از استاندار محترم گلستان این است که اگر سلامت از مرخصی و سفر خارجی بازگشتند در مقابل افکار عمومی پاسخگو باشند که چرا و با چه توجیهی به مرخصی و سفر خارجی رفتند و چه کاری مهم تر از مدیریت بحران در این شرایط خاص وجود داشته است ؟

و اما سوال دیگر از وزیر محترم کشور : آقای وزیر چرا با مرخصی استاندار گلستان موافقت نموده اید ؟

شاید نیاز باشد بار دیگر شرح وظایف استانداران را به آنها گوشزد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار