مديرکل فرودگاه‎هاي استان گلستان از عملياتي و فعال بودن پروازهای فرودگاه گرگان با وجود سيل‎زدگي و آبگرفتگي بخشي از اراضي اين فرودگاه خبر داد.
کد خبر: ۷۲۸۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶ 25 March 2019

به گزارش تابناک گلستان ، رامين آذري مديرکل فرودگاه‎هاي استان گلستان با اشاره به انجام بيش از ۱۰۲ پرواز امدادي و ۱۴ پرواز مسافري در فرودگاه گرگان پس از وقوع سيل شديد در اين استان، گفت: مسافران به هيچ عنوان نگران نباشند چراکه بخش اصلي باند، ابنيه و ترمينال‎ مسافري فرودگاه به طور کامل از خطر سيل دور بوده و با تمام امکانات آماده خدمت‎رساني به مسافران و اعزام و پذيرش هستند.

وي با تاکيد بر اينکه راه‎هاي دسترسي به فرودگاه بويژه از شهر گرگان کاملا باز و بدون خطر است، گفت: اين موضوع باعث شده است که تردد براي مسافران و نيروهاي امدادي بدون مشکل برقرار باشد و فرودگاه بتواند به صورت مطلوب خدمات خود را به شرکت‎هاي هواپيمايي، مسافران و نهادها و ارگان‎هاي امدادي ارائه دهد.

وي در مورد آبگرفتکي بخشي از اراضي انتهاي باند فرودگاه، گفت: اين بخش به شهر آق قلا که عمده سيل در آن جاري شده، نزديک است و در اين منطقه حجم عظيمي از آب با ارتفاعي در حدود دو متر و در وسعت چند کيلومتري به راه افتاده که باعث شده است بخشي از چراغ‎هاي اپروچ و سامانه کمک ناوبري DVOR در محاصره آب قرار گيرد.

مديرکل فرودگاه‎هاي استان گلستان ادامه داد: ما تمام کارهايي که به عنوان متولی فرودگاه گرگان نیاز بود انجام شود، انجام داده‎ايم. براي جلوگيري از تخريب و به خطر افتادن اين سامانه‎هاي حساس، مسئولان و ادارات استاني در حال تلاش هستند و قول مساعد داده‎اند.

آذري ادامه داد: در اين زمينه بايد دو کار توسط اداره کل مديريت بحران استان، آب منطقه‎اي استان و ديگر دست‎اندرکاران انجام شود يکي اينکه حجم آب ورودي به منطقه کاهش يابد و دوم سرعت تخليه آب از منطقه افزايش يابد. 

وي در پايان ضمن تاکيد بر اينکه اين آبگرفتگي تاثيري بر ايمني پروازهاي امدادي و مسافري ندارد، ابراز اميدواري کرد؛ با تلاش مسئولان استان، تا ۲۴ ساعت آينده اين فرودگاه بتواند دو سامانه کمک ناوبري خود را از خطر آسيب‎هاي جدي حفظ کند تا به‌تدریج شرایط با فروکش کردن آب به حالت عادي باز گردد.

یادآور می شود؛ از ابتدای زمان وقوع سیل تاکنون بیش از ۳۰۰ پرواز امدادرسانی در فرودگاه گرگان انجام شده است.

منبع : پایگاه اطلاع رسانی دولت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار