سرپرست استانداری گلستان گفت: ۷۱۲ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین در حال تلاش برای باز کردن مسیر حرکت سیلاب و رفع ماندابی در شهرهای آق قلا و گمیشان هستند.
کد خبر: ۷۲۸۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۰ 26 March 2019
به گزارش تابناک گلستان ، میرمحمد غراوی ظهر سه شنبه 6 فروردین در جلسه ستاد مدیریت بحران که به صورت ویدئو کنفرانس با رییس جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: نیروهای سپاه و ارتش با بسیج همه امکانات و تجهیزات در حال لایروبی مسیر انتهایی گرگانرود و روان سازی حرکت سیلاب به سمت دریا هستند.
غراوی اضافه کرد: خطر بروز افزایش رسوبات گرگانرود از عوامل اصلی تخلیه نشدن سیلاب شهرستان گمیشان است.
غراوی ادامه داد: ۱۲ روستای آق قلا در محاصره سیل هستند، اما با برنامه ریزی انجام شده و تمرکز خدمات، روند امدادرسانی به این سکونتگاه ها به طور مرتب انجام می شود و با توجه به دپوی امکانات، نگرانی در این قسمت وجود ندارد.
غراوی با بیان اینکه ۱۴ بالگرد هم مشغول امدادرسانی و خدمات رسانی به نقاط آسیب دیده از سیل گلستان هستند، گفت: اگر باران امروز روند سیلاب گمیشان را تشدید نکند، تلاش های برنامه ریزی شده برای خروج رواناب انباشته این شهر به زودی به ثمر می رسد.
سرپرست استانداری گلستان همچنین بیان کرد: سیلاب از قسمت شرق وارد گمیشان شده و با توجه به حجم فراوان آن می تواند شهر را فرا گیرد اما تلاش شده تا سیلاب انباشته در گمیشان به سمت زمین های کشاورزی هدایت شود و خطری منازل و زیرساخت های شهری را تهدید نکند.
غراوی بیان کرد: شامگاه سه شنبه اعلام کردیم گمیشان در معرض سیلاب است و به همین دلیل با اعلام وضعیت اضطراری، برخی مناطق در معرض آسیب گمیشان را تخلیه کردیم اما کاهش دبی آب، در کنار همت مردم در هدایت آب با گذاشتن کیسه های شن در مسیر سیلاب، این شهر را از خطر بزرگی نجات داد.
وی با بیان اینکه حداکثر آب وارده به گمیشان دیشب ۳۰ سانتیمتر بود، گفت: با هدایت ۱۷۵ متر مکعب آب در ثانیه به سمت شمال، شمال شرق و زمین های کشاورزی آق قلا، ظرفیت خروجی گرگانرود به میزان قابل توجهی کاهش یافت.
منبع : استانداری گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار