رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان از برآورد 400 میلیارد تومانی خسارت سیل اخیر به بخش صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان خبرداد و گفت : از اول فروردین امسال همه کارگرانی که بدلیل سیل بیکار شده اند ، می توانند از حقوق بیمه بیکاری استفاده کنند .
کد خبر: ۷۳۲۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۳ 08 April 2019

به گزارش تابناک گلستان ، حسینقلی قوانلو گفت : در سیل اخیر گلستان ، متاسفانه حدود 185 واحد صنعتی فعال ما گرفتار سیل شدند که عمده خسارت در شهرستان آق قلا بود و از این 185 واحد حدود 100 واحد خسارت کلی دیدند و مابقی خسارت ها جزئی بود .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با بیان اینکه زیر بناهای شهرک های صنعتی هم خسارت دیدند، تصریح کرد: حدود 150 میلیارد تومان برآورد خسارت های واحدهای صنعتی استان بوده و 30 میلیارد تومان نیز سایر خسارت های آن مانند سیستم آبرسانی، برق رسانی و تصفیه خانه و.... است.

وی ادامه داد: علاوه بر واحد های آسیب دیده در شهر اق قلا حدود 20 واحد معدنی درشهر های رامیان و آزادشهر 20 تا 30 میلیارد تومان خسارت دیدند ، که گزارش آن را به ستاد بحران استان داده ایم.

قوانلو همچنین گفت : 2200 واحد صنفی در سطح استان صدمه دید که 1800 واحد آن در شهرستان آق قلا و 300 الی400 واحد آن در شهرستان گنبد بوده و مابقی نیز در حال ارزیابی است و پیش بینی می کنیم این عدد به 2500 واحد برسد.

وی با بیان اینکه برآورد میانگین خسارت در حوزه اصناف نیز به ازای هر واحد صنفی 50 میلیون تومان است، گفت: علاوه برآن 10 هزار بافنده شهرستان های سیل زده دچار خسارت شده اند که با برآورد هر واحد حدود 5 میلیون تومان خسارت ، خسارت این بخش نیز در مجموع 50 میلیارد تومان است.

قوانلو برآورد مجموع خسارتی که به ستاد بحران استان اعلام شده را حدود 400 میلیارد تومان در بخش صنعت ، معدن و تجارت استان بیان نمود و گفت : به هیئت وزیران پیشنهاد داده ایم که بخشی از این خسارات را بصورت بلاعوض جبران کند و بدهی های قبل واحد های صنفی و بیمه ، مالیات و دارایی آنها نیز تا سه سال عقب بیفتد که امیدواریم این پیشنهاد در جهت کمک به آسیب دیدگان سیل گلستان تصویب شود .

وی درباره بیمه کارگران واحدهای صنعتی خسارت دیده گفت : همه کارگرانی که بیمه بودند و مشمول بیمه بیکاری می شوند از فرودین ماه با تقاضای خود کارفرما از حقوق بیمه بیکاری برخوردار می شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با بیان اینکه سه هزار نفر در شهرک های صنعتی استان مشغول به کار می باشند ، ادامه داد : بر اساس مصوبه وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، کارگرانی که شرایط بیمه را ندارند نیز با تایید سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان می توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار