وزیر ورزش و جوانان گفت : با عزم و اراده ای که در مردم مناطق سیل‌زده وجود دارد و با همت و تلاش مسؤولان و سازمان‌های مردم‌نهاد در اسرع وقت مشکلات مناطق سیل‌زده رفع شود
کد خبر: ۷۳۴۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۴ 13 April 2019
به گزارش تابناک گلستان ، دکتر مسعود سلطانی فر در سفر استانی به گلستان اظهار داشت :ما در وزارت ورزش و جوانان از روزهای اول فروردین ماه ستاد إمداد و نجات و پشتیبانی از مناطق سیل زده را در استان های گلستان و مازندران تشکیل دادیم و بعد با گسترش بارندگی ها در استان های دیگر از جمله لرستان ، فارس ، إیلام ، کرمانشاه و خوزستان محدوده حمایت ، پشتیبانی و عملیات خودمان را گسترش داده .
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد:از روز اول اعلام کردیم که همه مکان های ورزشی شامل سالن های سوپوشیده و مکان های رو باز در اختیار ستاد بحران های استان ها و شهرستان های درگیر سیل قرار بگیرد بر همین اساس بیش از ١١٠٠ مکان ورزشی شامل سالن های سرپوشیده و محوطه های روباز وراستادیوم ها در اختیار ستاد بحران شهرستان ها و استان ها قرار گرفته است. تا این لحظه نزدیک به ٧٠٠ مکان های ما مورد استفاده قرار گرفتند . این مکان ها علاوه بر اسکان سیل زدگان و مسافران نوروزی برای جمع آوری کمک ها نیز بوده است.
دکتر سلطانی‎فر با بیان اینکه هیئت‎های ورزشی و اعضای 2 هزار و 500 سازمان مردم‎نهاد برای جمع‎آوری کمک های مردمی به سیل‎زدگان ساماندهی شدند، تصریح کرد :اعضای هیئت های موتورسواری و اتومبیل‌رانی با ماشین‌های شاسی‌بلندکمک‌دار از همان روزهای نخست به این مناطق اعزام شدند و از فدرراسیون قایقرانی و نجات غریق تعداد زیادی از ورزشکاران برای کمک به سیل زدگان اقدام کردند.
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد :ورزشکاران و قهرمانان ملی کشورمان هم که اهل استان‌های سیل‌زده بودند در مناطق سیل‌زده حضور یافتند.
دکتر سلطانی فر با بیان اینکه در سیل اخیر بخشی از اماکن ورزشی دچار خسارت شدند و در چارچوب تصمیمات دولت پس از ترمیم بخش‌های مردمی، بخش‌های دولتی نیز به تدریج ترمیم خواهد شد، اظهار داشت :با عزم و اراده ای که در مردم مناطق سیل‌زده وجود دارد و با همت و تلاش مسؤولان و سازمان‌های مردم‌نهاد در اسرع وقت مشکلات مناطق سیل‌زده رفع شود
دکتر سلطانی فر کمک جامعه ورزش را مورد توجه قرار داد و گفت :با احتساب محموله‌ای که امروز ارسال شد 44 محموله مختلف از استان‌های سراسر کشور شامل انواع پوشاک، مواد غذایی، پتو و لوازم بهداشتی ارسال شده و این کمک‌ها نیز استمرار می‌یابد.
وزیر ورزش و جوانان گفت : جامعه ورزش مانند سایر اقشار همواره در کنار مردم بوده و در بحران سیل نیز حضور جدی و گسترده داشته است و دولت هم از روزهای نخست وقوع سیل با دستور رییس جمهور با تمام توان در جهت تأمین منابع و جبران خسارت‌ها و کمک‌های مختلف به سیل‌زدگان در صحنه بوده و امید است با همدلی و همیاری از این بحران نیز به سلامت عبور کنیم.
دکتر سلطانی فر در پایان با بیان اینکه استان گلستان در والیبال، فوتبال، سوارکاری و ورزش‌های رزمی یکی از قطب‌های مهم ورزشی کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: در کنار بازسازی اماکن ورزشی آسیب‌دیده از سیل، تلاش خواهیم کرد مکان های جدیدی را احداث کنیم تا از این طریق در راستای کاهش آلام و درد و رنج مردم سیل‌زده گام برداریم.
منبع : اداره کل ورزش و جوانان گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار