وزیر جهاد کشاورزی در کاشان عنوان کرد:
وزیر جهاد کشاورزی گفت: هیچ مشکلی در تامین انواع نهاده های دامی به قیمت دولتی در کشور وجود ندارد و محدودیتی در تامین نیازها نیست.
کد خبر: ۷۳۸۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵ 25 April 2019

به گزارش تابناک، محمود حجتی روز پنجشنبه در جریان بازدید از یک مجتمع پرورش ماهی در آران و بیدگل تصریح کرد: انواع نهاده های مورد نیاز کشور با ارز دولتی تامین و تا بندر امام (ره) آورده شده که بر این اساس مشکلی در تامین نیازها وجود ندارد. 
وی افزود: حواله های توزیع نهاده ها نیز در اختیار جهاد کشاورزی استان ها قرار گرفته و اتحادیه های کشاورزی و دامی برای دریافت سهمیه باید به سازمان جهاد کشاورزی استان خود مراجعه کنند. 
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به وجود واسطه ها و برخی استفاده های سو در توزیع نهاده ها، بر لزوم قطع ریشه آنها تاکید کرد و گفت: البته در این میان اجحاف هایی هم صورت می گیرد که باید مستندات آنها به اطلاع سازمان های بازرسی برسد. 
وی با انتقاد از سکوت بهره برداران در زمینه معرفی دلالان عنوان کرد: این واسطه ها به علت رودربایستی و سکوت، در زیر چتر ما پرورش می یابند که در شرایط جدید با برنامه ریزی های صورت گرفته، نقش آنها تا حدودی کمرنگ شده است. 
حجتی سیاست وزارت جهاد کشاورزی را حمایت از تولید و پشتیبانی از تولیدات کشاورزی و دامی برشمرد و افزود: در این زمینه سایر مسائل از جمله تغییر کاربری ها باید مدیریت شود. 
بر اساس آمارهای انتشار یافته، سالانه افزون بر 9 میلیون تن انواع نهاده های دامی (ذرت، جو و کنجاله سویا) با ارزش نزدیک به سه میلیارد دلار وارد کشور می شود. 
وی در ادامه نیز با اشاره به پرورش ماهی خاویار در محدوده کویر مرنجاب عنوان کرد: فعالیت و پرورش ماهی در چنین شرایط سخت کویری جای قدردانی دارد و باید با ارائه تسهیلات گسترش یافته و مسائل و مشکلات به تدریج برطرف شود. 
وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: منطقه آران و بیدگل ظرفیت بالایی در زمینه پرورش ماهی آرتیمیا دارد که بر این اساس در نظر داریم تا طرحی به صورت آزمایشی به اجرا درآید و آب و زمین لازم در اختیار بهره برداران قرار بگیرد. 
وی همچنین با اشاره به مشکلات کمبود آب در استان اصفهان بیان کرد: بحث کاهش سه هزار ساعتی آب در بخش کشاورزی این استان در حال اجرا می باشد که تصمیمی منطقه ای است و نیاز به بررسی در خود استان دارد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار