سرپرست استانداری گلستان تأکید کرد: بانک ها از صدور اجراییه برای واحدهای تولیدی در مناطق سیلزده خودداری کنند تا این واحدها بتوانند در چرخه تولید قرار گرفته و فعال شوند.
کد خبر: ۷۴۲۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹ 07 May 2019
به گزارش تابناک گلستان، میرمحمد غراوی صبح امروز سه شنبه 17 اردیبهشت در یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: وظیفه ما تسهیل در امور تولید و اشتغال است و نباید با اختلاف سلیقه ها، مانع تولید شویم. 
وی افزود: باید در توزیع تسهیلات، توازن بخشی و تعادل بخشی در سطح شهرستان ها را رعایت کنیم. 
غراوی یادآور شد: در سال 97 یک هزار و 550 میلیارد تومان تسهیلات به 2190 واحد تولیدی پرداخت شد و گلستان پس از استان های البرز و سمنان حائز رتبه سوم شده است. 
سرپرست استانداری گلستان با بیان اینکه استان به لحاظ منابع بانکی رتبه 20 کشور را دارد، خاطرنشان کرد: میزان تسهیلات پرداخت شده استان 9.4 درصد از اعتبارات رونق تولید و 6 درصد از محل پرداخت های مستقیم بوده است. 
غراوی در بخش دیگری از سخنان خود، به مشارکت های صورت گرفته در جریان سیلاب اخیر اشاره کرد و افزود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) علاوه بر تعهد واگذاری 4 هزار رأس دام سبک و 4 هزار بسته حمایتی لوازم خانگی شامل یک دستگاه یخچال، یک دستگاه گاز، یک تخته فرش و پک لوازم خانگی، متعهد شده است به 4 هزار خانواده وام قرض الحسنه 20 تا 50 میلیون تومانی اشتغال پرداخت نماید. 
لازم به ذکر است در یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مشکلات 6 واحد تولیدی بررسی و تصمیمات و دستورات لازم جهت رفع مسائل آنان اتخاذ شد. 
همچنین در این جلسه، قوانلو مدیرکل صمت گلستان گزارشی از اقدامات این کارگروه ارائه کرد و گفت: در سال گذشته تنها از طریق این کارگروه 709 میلیارد تومان به 171 واحد تولیدی پرداخت شده است. 
وی افزود: گلستان در سال 97 با پرداخت 504 میلیارد تومان به طرح های جدید، نقش مهمی در رونق تولید داشته که این رقم در سال 96 تنها 247 میلیارد تومان بوده است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار