سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان از تایید پرداخت 23 میلیارد و 895 میلیون ریال کمک بلاعوض به خسارت‎دیدگان بخش کشاورزی گلستان خبر داد.
کد خبر: ۷۴۳۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵ 12 May 2019
به گزارش تابناک گلستان محمد حمیدی در پنجمین جلسه کارگروه استانی پرداخت کمک بلاعوض به خسارت دیدگان سیل اخیر بخش کشاورزی استان گلستان اظهار کرد: در این جلسه یک‎هزار و 538 پرونده از بخش‎های مختلف کشاورزی استان گلستان که در سیل اسفندماه 97 و فروردین 98 دچار خسارت شدند، در این کارگروه بررسی و مورد تایید اعضا قرار گرفت.
وی تصریح کرد: از این تعداد یک هزار و 503 پرونده مربوط به بخش اراضی کشاورزی با مساحت 5 هزار و 244 هکتار و حجم خسارت 238 میلیارد و 959 میلیون ریال بوده است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان گفت: بیشترین تعداد پرونده‎های کشاورزی مربوط به شهرستان گمیشان با 596 پرونده  و شهرستان کردکوی با 357 پرونده بوده است.
حمیدی افزود: همچنین هشت پرونده مربوط به پرورش دهنده ماهی با 153 هکتار مساحت، مبلغ 7 میلیارد و 886 میلیون ریال خسارت غرامت از سوی این کارگروه تایید شد.
وی ادامه داد: همچنین 15 پرونده دام بخش دام با 299 میلیون ریال و 11 پرونده مرغ گوشتی با یک‎میلیارد و 160 مبیلیون ریال غرامت به تصویب این کارگروه رسید.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان نیز در خصوص مرحله اول پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش کشاورزی گفت: در مرحله اول پرداخت کمک بلاعوض مبلغ 20 میلیارد و 500 میلیون ریال به حساب کشاورزانی که اراضی کشاورزی آنها از سیل اخیر خسارت‌دیدند، واریز شد..
حمیدی اظهار کرد: این میزان غرامت مربوط به 334 پرونده کشاورزان شهرستان‌های آق‌قلا، گمیشان و گنبدکاووس بوده که 100 درصد محصول کشاورزی‌شان دچار خسارت شد.
وی با اشاره به اینکه بیشترین پرونده مربوط به شهرستان گمیشان است، تصریح کرد: 261 پرونده مربوط به اراضی کشاورزی گمیشان، 51 پرونده مربوط به کشاورزان گنبدی و 22 پرونده مربوط به کشاورزان شهرستان آق‌قلا است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان گفت: در مرحله اول طبق مصوبه کارگروه پرداخت غرامت سیل به بخش کشاورزان، پرونده‌های کشاورزان سه شهرستان استان (گمیشان، آق‌قلا و گنبدکاووس) که بیشترین خسارت را دیدند تصویب و غرامت به حساب خسارت‌دیدگان واریز شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار