با حضور مشاور وزیر و دبیر شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی و مردم شریف منطقه، نخستین جشنواره فرهنگی هنری بهار روستا و عشایر استان گلستان در عصر چهارشنبه ٢٩ خرداد ماه در روستای مرزبن شهرستان آزادشهر آغاز شد.
کد خبر: ۷۵۵۵۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹ 20 June 2019

به گزارش تابناک گلستان، در ابتدای این آیین باشکوه در روستای وامنان « سید رسول حسینی» فرماندار شهرستان آزادشهر ضمن قدردانی از عوامل برپایی این رخداد فرهنگی و هنری، اهداف برپایی این جشنواره را تشریح کرد و لزوم توجه و توسعه روستاها را یادآور شد.

در ادامه عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان،ضمن قدردانی از حضور با شکوه مهمانان و مردم شریف منطقه و میزبانی دیار مهربانی روستای مرزبن و تبیین اهداف آن اداره کل از برپایی این جشنواره، اظهار کرد: فرهنگ و هنر روستا، آمیخته با روح آفرینندگی،عشق و تولید است.

سپس حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی مشاور وزیر و دبیر شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای دقایقی در جایگاه حضور یافت و به ایراد سخن پرداخت و گفت: استان گلستان از استانهای موفق و پیشتاز در برپایی جشنواره روستا و عشایر در سطح کشور است.

اجرای آیین حنابندان رامیان، اجرای موسیقی فرم ترکمن، هنرنمایی هنرمندان گروه موسیقی نجوای کتول، دوتار نوازی و موسیقی قرلباش، هنرنمایی و اجرای موسیقی بنیاد نیمروز، شاهنامه خوانی و آیین سفره بران روستای مرزبن و اجرای گروه هنری گل بنفشه دف نوازان بانوان روستای توران فارس از جمله برنامه های شاخص اجرا شده در آیین گشایش نخستین جشنواره نخستین جشنواره فرهنگی هنری بهار روستا و عشایر استان گلستان بود.

همچنین در این جشنواره فرهنگی و هنری باشکوه که با استقبال کم نظیر مردم فرهنگ دوست استان گلستان و شهرستان آزادشهر روبرو بود، نمایشگاهی چشمگیر از جلوه های فرهنگ و هنر و اقتصاد روستا و عشایر منطقه و استان گلستان برپاشد.

یادآوری می شود جشنواره فرهنگی هنری بهار روستا و عشایر استان گلستان از ٢٩ خرداد ماه به مدت سه روز در روستای مرزبن شهرستان آزادشهر  و ١٣ و ١٤ تیرماه در روستای زیارت شهرستان گرگان این جشنواره فرهنگی و هنری اجرا می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار