معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی , صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در حاشیه جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام عشایر در قزاقستان با سفیر ایران در قزاقستان دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۷۵۸۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲ 01 July 2019

به گزارش تابناک گلستان ؛ در حاشیه جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام عشایر در قزاقستان مهندس احمد تجری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی , صنایع دستی و گردشگری استان گلستان و رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان  با صابر سفیر ایران در قزاقستان دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست گفتگو در خصوص تهيه بسته هاى سفر ارزان قيمت و ارائه آن در قزاقستان , همكارى جهت صادرات صنايع دستى علی الخصوص زيور آلات ترکمن و تاكيد براى حضور آژانس هاي قزاقستان و بازديد از توانمنديهاى گردشگرى استان  و سلامت استان صورت گرفت.

گفتنی است ؛ جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام عشایر روز جمعه 7 تیرماه در شهر نورسلطان پایتخت قزاقستان آغاز شد .

در این جشنواره سه روزه که به منظور معرفی میراث تاریخی و فرهنگی عشایر به عنوان زمینه ای برای احیای سنت های ملی ؛ ورزش های سنتی و گسترش مبادلات فرهنگی برگزار می شود، هنرمندان و ورزشکارانی از جمهوری اسلامی ایران ؛ بلغارستان ؛ کره جنوبی ؛ ترکیه ؛ جمهوری آذربایجان ؛ مغولستان ؛ ازبکستان ؛ قرقیزستان و قزاقستان حضور دارند.

از جمهوری اسلامی ایران چهارده هنرمند از استان گلستان در این جشنواره در بخش موسیقی و آئین ترکمنی ؛ موسیقی اقوام قزاق ؛ صنایع دستی و رودوزیهای سنتی حضور دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار