معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان مرکزی از توزیع کتاب‌های درسی دوره‌های سوادآموزی، انتقال و تحکیم و لوازم التحریر سال تحصیلی ۹۹-۹۸ از اول تیر ماه در بین مناطق ۱۵ گانه‌ی استان خبر داد
کد خبر: ۷۷۳۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱ 19 August 2019

 

حسین میرزایی با اعلام این خبر افزود: از ابتدای تیرمان تاکنون،    ۲۶ هزار و ۲۲۷ جلد کتاب درسی دوره‌های سوادآموزی، انتقال و تحکیم و ۹ هزار قلم لوازم التحریر رایگان سال تحصیلی ۹۹-۹۸ سوادآموزان در ادارات سوادآموزی شهرستان‌های استان توزیع شده است.

 

وی اظهار داشت: کتاب‌های درسی دوره‌های سوادآموزی بر اساس حجم ابلاغی شهرستان ها، توزیع شده است لذا تمامی کتب این دوره‌ها از ابتدای تیر ماه در اختیار مناطق آموزش و پرورش قرار گرفته و این مناطق اجازه دارند همزمان با شروع کلاس‌های دوره‌های سوادآموزی کتب و لوازم التحریر را در اختیار سوادآموزان قرار دهند.

 

میرزایی با اطمینان خاطر نسبت به عدم ایجاد هر گونه مشکل در عناوین و شمارگان کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید، تصریح کرد: اگر در آمار شهرستان‌ها به هر دلیل نظیر کوچ‌های جغرافیایی مشکلاتی در زمینه توزیع کتاب‌های درسی ایجاد شود با تقاضای مجدد برای تحویل کتاب از سوی مناطق و شهرستان ها، بلافاصله نیاز آن‌ها تامین خواهد شد.  

وی افزود: مجموع کتب توزیع شده دوره‌های مختلف سوادآموزی ۲۶ هزار و ۲۲۷ جلد می‌باشد که شامل ۱۷۰۰ جلد کتب دوره‌ی سوادآموزی، ۱۵۳۲۵ جلد کتب دوره‌ی تحکیم، ۶۷۸۰ جلد کتب دوره‌ی انتقال، ۱۷۵۶ جلد کتب اتباع و فعالیت‌های مکمل و ۶۶۶ جلد کتب راهنمای دوره‌ی انتقال است. همچنین ۹۰۰۰ قلم لوازم التحریر نیز توزیع گردیده است.  

میرزایی در ادامه در خصوص چند عنوان کتاب‌های دوره‌های سوادآموزی توضیحات مختصری ارائه کرد و گفت: در کتاب «آشنایی با زبان انگلیسی» سوادآموزان دوره‌ی انتقال با الفبای انگلیسی، اعداد انگلیسی و کلمات پرکاربرد  آشنا می‌شوند. در این کتاب حروف الفبا با روشی ساده آموزش داده شده است.

وی افزود: علاوه بر این دو جلد کتاب «آشنایی با رایانه» و «مهارت‌های رایانه» برای سوادآموزان تألیف شده که با استقبال بسیاری روبرو بوده است.  چگونگی کار با برنامه ورد، ایجاد پست الکترونیک، نحوه ذخیره‌سازی اطلاعات در رایانه و نحوه کار با رایانه آموزش داده شده است. در مقدمه این کتاب تأکید شده سوادآموزان باید همانند سایر مردم بتوانند از فایده‌های رایانه برخوردار شوند. در این کتاب سعی شده است سوادآموزان با رایانه و کارکرد آن بیشتر آشنا شوند.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: یکی دیگر از کتب ویژه دوره تحکیم سواد به «احکام بانوان» اختصاص دارد و مواردی، چون احکام فردی اعم از آداب تقلید و طهارت، احکام اجتماعی، چون پوشش و حجاب، احکام خانواده (ازدواج و طلاق) و احکام شرعی زنان را در خود گنجانده است.

میرزایی افزود: از مجموعه کتاب‌های طرح خواندن با خانواده ویژه دوره انتقال می‌توان به کتاب «کلید رحمت» اشاره کرد که از جمله اهداف آن تاثیرگذاری در پیشبرد فرهنگ اسلامی است لذا معنای دعا، دعا در قرآن روایت و حدیث، آداب دعا کردن، زمان و مکان دعا، دعا‌های قرآنی، دعای حضرت مهدی (عج)، دعا‌هایی از امام سجاد (ع) و دعا‌های رایج روزمره از جمله عناوین این کتاب درسی هستند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار