معاون سابق شرکت آب منطقه اصفهان گفت: تغییر خط مرزی اصفهان و چهارمحال بختیاری به ضرر اصفهان است و این اتفاق موجب می شود تا در آینده مشکلات آبی اصفهان بیشتر و تنش های آبی آن تشدید یابد.
کد خبر: ۷۸۰۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰ 15 September 2019
مهدی بصیرپور در خصوص تغییر خط مرزی اصفهان و چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: این موضوع طی چند هفته اخیر در رسانه های مختلف مطرح شده، اما متاسفانه در خصوص تغییر خط مرزی خبر شفاف و اطلاع رسانی درستی انجام نمی شود.
 
وی افزود: متاسفانه مسئولان و مدیریت استان با سکوت و تکبر چنین موضوعی را تکذیب می کنند، اما بعد از مدتی با اتفاق دیگری مواجه می شویم در این شرایط مسئولان چهارمحال و بختیاری به آرامی و با فراهم شدن فضا، به دنبال در دست گرفتن مدیریت تمام منابع آب اصفهان هستند.
 
معاون سابق شرکت آب منطقه اصفهان با بیان اینکه در استان بالادست تفکر حاکم شدن در استان اصفهان وجود دارد، گفت: تغییر خط مرزی اصفهان و چهارمحال بختیاری به ضرر اصفهان است  و این اتفاق موجب می شود تا در آینده مشکلات آبی اصفهان بیشتر و تنش های آبی آن تشدید یابد.
 
وی توضیح داد: به عنوان مثال در بحث حفاظت از حریم دریاچه زاینده رود، حساسیت تامین آب شرب در استان بالادست همانند اصفهان وجود ندارد، بنابراین آنها با توسعه ساخت و سازها، صدور مجوز حفر چاه و ... کم کم به دنبال مدیریت منابع آبی اصفهان خواهند بود.
 
بصیرپور با بیان اینکه متاسفانه از دهه هفتاد به این طرف شاهد دستکاری خط مرزی و آبی زاینده رود بین دو استان اصفهان و چهارمحال بودیم، گفت: در آخرین مرحله استان بالادست به دنبال این بود که خط مرزی آبی را وسط دریاچه زاینده رود قرار دهند که با اعتراضات اصفهان، این لایحه معلق ماند، اما به صورت نیم بند مدارکی برای تغییر خط مرزی در وزارت کشور تنظیم شد. 
 
وی در خصوص خط دقیق مرزی و آبی اصفهان و چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: از دید اصفهانی ها این خط مرزی خارج از حریم دریاچه سد زاینده رود است، اما چهارمحالی ها مدعی هستند که خط مرزی، وسط دریاچه قرار دارد.
 
معاون سابق شرکت آب منطقه اصفهان با انتقاد از سکوت مدیریت استان و نبود اطلاع رسانی شفاف نسبت به موضوعات مطرح شده در خصوص تغییر خط مرزی اصفهان و چهارمحال، تصریح کرد: متاسفانه مدیریت استان به اندازه کافی و با حساسیت به این موضوع توجه ندارد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار