کد خبر: ۷۸۰۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱ 18 September 2019

استانداری کردستان هنوز آمبولانس هلال احمر استان را پس نداده و متأسفانه با وجود مکاتباتی که با «بهمن مرادنیا» شده، کماکان وی پاسخ‌گوی مکاتبات کشوری نبوده است؛ این جملات سیاه‌نمایی نیست، تخریب دولت هم نیست، اینها اظهارات یک مدیر کردستان است؛ یک واقعیت درباره کسانی که برای پیشبرد اهداف‌شان هر از گاهی از نردبانی که با نام «مردم» ساخته‌اند، بالا می‌روند!

به گزارش تابناک کردستان، نیمه دی‌ماه 97، 5 ماه پس از انتصاب مدیرعامل جدید هلال احمر کردستان، «محمدباقر محمدی» حق رسانه برای پرسش‌گری را در عمل به رسمیت شناخت و رسانه‌ منتقد پس از سال‌ها محرومیت از حضور در جلسات هلال احمر در نخستین نشست خبری مدیرعامل جدید حضور یافت.

فرصت فراهم شد تا درباره برخی مسائل سؤال کنیم، از جمله آمبولانس هلال احمر، همان خودرویی که در زمان مدیریت سابق جمعیت هلال احمر کردستان تحویل استانداری شد تا تغییر کاربری یافته و وسیله ایاب و ذهاب از مردم بهتران شود!

طبق اسناد منتشره توسط «محمد محمدرضایی»، نماینده مردمی ادوار کردستان در مجلس، که دولتمردان کردستان هیچ‌گاه اصالت آنها را زیر سؤال نبرده‌اند، صورتجلسه تحویل خودرو در تاریخ 22 دی‌ماه 93 به امضاء «حسن خدابنده‌لو»، مدیرعامل وقت جمعیت هلال احمر کردستان (تحویل دهنده) و «باباعلی مردوخی»، مدیرکل وقت اداری مالی استانداری (تحویل گیرنده) رسیده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان، 18 دی‌ماه 97 در مصاحبه با خبرنگاران در پاسخ به سؤال تابناک کردستان با این مضمون که «با توجه به تحویل خودرو تویوتا جمعیت هلال احمر کردستان به شماره شهربانی 896 ب 53 ـ ایران 98 به استانداری در دی‌ماه 93 و با توجه به اینکه در صورتجلسه تحویل، مدت «یک‌سال و به طور موقت» قید شده است آیا این خودرو به هلال احمر بازگردانده شده یا خیر و اگر پاسخ منفی است دلیل امر چه بوده است، گفت: «بلی، در آن زمان یک آمبولانس جمعیت هلال احمر استان کردستان تغییر کاربری داده شده و تحویل استانداری شده است و قرار بوده به هلال احمر تحویل داده شود که تا این لحظه تحویل داده نشده ولی با توجه به جابجایی مدیر جمعیت هلال احمر و اینکه وی این تعهد را ایجاد کرده است وعده داده شده که خودرو یادشده در آینده نزدیک به جمعیت هلال احمر تحویل داده شود؛ ممنون می‌شوم اگر اجازه بدهید بیش از این وارد جزئیات موضوع نشوم».

به تازگی‌ و تقریباً 8 ماه پس از آن نشست خبری، خبرنگار دیگری درباره آمبولانس تحویلی به استانداری از «محمدی» طرح سؤال کرده است؛ وی 26 شهریورماه 98(دیروز)، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه آمبولانس متعلق به جمعیت هلال احمر که در دوره مدیریت قبلی در اختیار استانداری کردستان قرار گرفته و هنوز به هلال احمر استان تحویل داده نشده، توضیح داده: متأسفانه با وجود مکاتباتی که با استاندار کردستان شده کماکان وی پاسخ‌گوی مکاتبات کشوری نبوده و این درخواست مسکوت مانده است.

چه حکایتی است! همین چند هفته قبل بود که «بهمن مرادنیا»، بازتاب گزارش مرجع رسمی کشور در رسانه منتقد استان را بهانه کرد، به اهل قلم تاخت و انعکاس گزارش را تلویحاً توهین به مردم کردستان عنوان و بازتاب‌دهندگان را تهدید به کشاندن پای میز محاکمه کرد!

حالا کسی باید بپرسد، جناب «مرادنیا»، به نظر شما غصب آمبولانسی که به یک نهاد امدادی در استان کردستان تحویل شده تا با توجه به کیفیتی که دارد مصدومین را از نقاط صعب‌العبور به مراکز درمانی منتقل کند توهین به مردم کردستان است یا قلم‌زدن درباره دردهای این مردم؟

جناب استاندار! شما که در اتهام‌زنی به رسانه منتقد حد و مرزی برای خود نمی‌شناسید، فکر نمی‌کنید  اولویت شما باید سپردن «حسن خدابنده‌لو» و «باباعلی مردوخی» و آمران آنها به دست پرتوان قانون باشد نه خط و نشان کشیدن بی‌سند برای چند خبرنگار پرسش‌گر!

نگارنده تخصصی در حوزه مسائل حقوقی ندارد، ولی هر فرد غیرمتخصصی هم می‌داند که در تحویل آمبولانس هلال احمر کردستان به استانداری و از آن بدتر پس‌ندادن آن خودرو «حقوق عامه» به روشنی تضییع شده و به همین دلیل هم، آنچه انجام شده قابل پیگرد قانونی است.

اینها بماند؛ جناب «فرزند کردستان»! اصلاً شما و دوستان هم چرا به مانند غالب مردم کردستان که وسیله نقلیه آنها برای جابجایی در جاده‌های استان، خودروهای وطنی چند ده میلیونی است برای سفرهای خود، از این خودروها استفاده نمی‌کنید؟

آقای استاندار! آمبولانس مردم کردستان را پس بدهید؛ آنها بیشتر از شما به آن نیاز دارند؛ حق مردم کردستان را به آنها باز گردانید.

آقای استاندار! آمبولانس مردم کردستان را پس بدهید

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
خداوندا.
گناه این مردم بینوا چیست که باید چنین مسولین ... داشته باشند.
چرا نمایندگان ما در مجلس در خواب غفلت فرو رفته اند.
واقعا چه چیزی مهمتر از حق مردم......
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار