مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس گفت: جشنواره انگور فرصت بسیار مناسبی برای معرفی توانمندی‌های گردشگری روستایی شهرستان کوار است.
کد خبر: ۷۸۱۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴ 19 September 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: سیدکمال پاک فطرت مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس گفت: جشنواره انگور فرصتی برای معرفی آداب و رسوم باستانی مردم کوار در مراحل برداشت و استحصال فرآورده‌های انگور و معرفی توانمندی‌های استان در بخش گردشگری و جاذبه‌های طبیعی برای جذب و پذیرایی از مسافران داخلی و خارجی است.

او ضمن قدردانی از فرماندار و تمام برگزار کنندگان جشنواره با توجه به این که این جشواره برای اولین بار در این شهرستان برگزار شده است، گفت: این جشنواره جای کار بسیاری دارد که میتوان با کنار هم قرار دادن آن‌ها باعث استقبال بیشتر مردم شد.

پاک فطرت گفت: برگزاری مسابقات عکاسی، طراحی و چاپ بروشور‌های مخصوص اطلاعات عمومی و خواص انگور، هماهنگی جهت دعوت از شرکت کنندگان محترم و برگزاری مسابقات مختلف و متنوع در سطح استان و حتی کشور و ارائه آن به بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان از وظایف کارگروه اجرایی جشنواره بوده و باعث افزایش بازخورد‌ها می‌شود.

او با توجه به مکان جشواره که در کنار باغات انگور قرار گرفته است، گفت: این جانمایی دقیق مکان جشنواره و ارتباط مردم با روند برداشت تا فرآوری، خود یکی از مزیت‌های اصلی این جشنواره است، چون که مردم خود را در بطن کار دیده و میتوانند ارتباط خوبی را با نمایشگاه و جشنواره برقرار کنند.

پاک فطرت ایجاد بسته بندی‌های مناسب و برند برای محصولات را از نکات مورد توجه دانست و گفت استفاده از وسایل و ابزار سنتی در تولیدات محصولات حاصل از انگور و اجرای بازی‌های بومی و محلی در قالب لباس‌های سنتی یکی از مزیت‌های جشنواره انگور امسال است.

این مقام مسئول با اشاره به شعار سال یعنی رونق تولید گفت: با ایجاد کارگاه‌های اشتغال بانوان و دریافت وام‌های کم بهره که توسط دولت به روستایان پردخت میشود و ایجاد اشتغال پایدار میتوان به تحقق فرمایشات رهبر معظم جامه عمل پوشاند.

او در پایان به اهمیت جشنواره انگور در معرفی باغات شهرستان کوار اشاره کرد و گفت: مردم فهیم این شهرستان می‌دانند که انگور جزئی از فرهنگ کوار است و باید به آن اهمیت فراوان داده شود.

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار