مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: به منظور حمایت از کارگران و استفاده از نیرو‌های بومی، بکارگیری اتباع غیرمجاز در باغ‌ها ممنوع است.
کد خبر: ۷۸۱۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷ 19 September 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مهدی همتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با اشاره به آغاز فصل برداشت محصول از باغ‌ها مرکبات و نخیلات و نیاز مبرم به نیروی انسانی، اظهار کرد: ورود کارگران خارجی غیرمجاز به معنای از دست رفتن فرصت‌های شغلی است.

او افزود: علت بکارگیری نیرو‌های افغانی در بخش کشاورزی علاوه بر ارزان قیمت بودن این است که تعهدی برای کارفرما ایجاد نمی‌کند.

عضو کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان قیروکارزین اضافه کرد: باغداران و کشاورزان منافع شخصی را بر حقوق جامعه ترجیح نداده و با بکارگیری اتباع غیرمجاز امنیت، سلامت و اشتغال پایدار منطقه را در معرض خطر قرار نمی‌دهند.

این مقام مسئول تصریح کرد: نیروی کار خارجی برای اشتغال در کشور باید مجوز رسمی داشته باشد و ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنها مرجع رسمی جهت صدور پروانه اشتغال اتباع بیگانه است.

همتی با بیان اینکه تا کنون خریداران محصولات کشاورزی در قیروکارزین ساماندهی نشده اند، اظهار کرد: بر اساس تصمیم کار گروه، خریداران محصولات کشاورزی باید در قالب یک اتحادیه منسجم شده و فعالیت کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از معرفی متقاضیان ساخت گلخانه به اداره کار جهت تاسیس تعاونی گلخانه داران به عنوان دیگر مصوبه کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان قیروکارزین نام برد.

قیروکارزین با دارا بودن بیش از ۱۵ هزار هکتار باغ‌های تجاری سالیانه موجب اشتغال بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر روز نیروی کارگری می‌شود که این شهرستان را به قطب اشتغال در حوزه باغبانی تبدیل کرده است.

قیروکارزین در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار