کار حفاری خط دوم مترو اصفهان که از اسفندماه سال گذشته کار خود را آغاز کرده بود اکنون به ایستگاه دوم (زینبیه) رسیده است.
کد خبر: ۷۸۱۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶ 19 September 2019

شهردار اصفهان  در بازدید از پیشرفت خط ۲ قطار شهری اصفهان گفت: هیچکس باور نداشت طی شش ماه شاهد رسیدن تی بی ام به ایستگاه زینبیه باشیم.

قدرت الله نوروزی تصریح کرد: با پرداخت هزینه‌های سنگین در خردادماه جاری کار تونل دوم در بخش شرقی آغاز شد همچنین حجم خاکبرداری و حفاری در بخش شرقی ۲۰ هزار متر مکعب و در بخش غربی ۵۰ هزار مترمکعب بوده است.

به گفته نوروزی در زمان حال تامین هزینه‌های مترو با اوراق مشارکت صورت گرفته است و دیوان محاسبات برای ریال به ریال این هزینه‌ها نظارت دارد.

وی با اشاره به اینکه باید زمان احداث خطوط را کاهش داده تا طی ۵ سال شاهد بهره برداری از خطوط مترو خط دوم باشیم، گفت: امکانات و تجهیزات را تامین می‌کنیم تا هرچه سریع‌تر مترودر اختیار مردم این منطقه قرار بگیرد.

نوروزی با اشاره به اینکه اکنون ۷۰ هزار نفر به صورت روزانه از خط یک مترو اصفهان استفاده می‌کنند، افزود: باید به سمتی حرکت کنیم که روزانه ۲۰۰ هزار نفر از خط یک مترو استفاده کنند که این کار نیازمند تجهیزات و سرعت بیشتر است از این رو باید واگن‌ها را افزایش داده و ‌سرفاصله‌ها را کاهش دهیم.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در حال مذاکره برای فاینانس ۵۰۰ میلیون یورویی هستیم تا بتوانیم برای تجهیزاتی که تحت تاثیر تحریم‌ها است اقدامات لازم را انجام دهیم و از این شرایط عبور کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار