کد خبر: ۷۸۱۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۷ 19 September 2019

به گزارش تابناک مازندران. رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه:به همت تلاش برنجکاران و سایر عوامل جوی، بیشترین سطح زیرکشت برنج را امسال شاهد بودیم، خبر داد: تا آخر هفته تمامی برنج های استان برداشت می شود.

وی افزود:کشت دوم هم از ۵۵ هزار هکتار سال گذشته به حدود ۱۰۵ هزار هکتار رسیده است و نیمی از شالیزارهای استان مجددا زیرکشت برنج می رود.

شهیدی فر با اعلام اینکه:واردات برنج در زمان برداشت این محصول ممنوع است و حتی برنج خارجی هم در زمان برداشت این محصول در استان توزیع نمی شود تا کشاورزان بدون دغدغه به تولید این محصول بپردازند، گفت: برنج از محصولات استراتژیک استان و کشور است و حدود سه میلیون تن نیاز داخل است و نهایتا ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزارتن، نیاز به واردات داریم و باتوجه به وارداتی که انجام شده است هیچ نیازی به واردات برنج تا پایان سال نداریم.

وی افزود : امسال با زیرکشت رفتن مزارعی که در سال گذشته به دلیل کم آبی موفق به کشت برنج نشدند، حدود هزار میلیارد تومان به درآمد اقتصادی کشاورزان استان اضافه شد که رقم بسیار قابل ملاحظه ای است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه:در صورتیکه قیمت برنج افت پیدا کند، با سیاست خرید توافقی از کشاورزان برنجکار استان حمایت می کنیم، تأکید کرد:دستگاه های نظارتی باید نسبت به مقابله و جلوگیری از تخلیط برنج اقدام کنند تا حیثیت و کیفیت برنج مازندران خدشه دار نشود.

عزیزا... شهیدی فر با اعلام اینکه: بالغ بر ۱۲۰۰ ایستگاه پیش آگاهی در سراسر استان فعالیت آفات گیاهی را رصد و پایش می کنند، تشریح کرد:مبارزه با مگس میوه با جدیت کامل در همه باغ های استان فراگیر شده و باغداران توانستند این آفت را تحت مدیریت قرار دهند و این کنترل و مبارزه همچنان ادامه دارد تا کمترین خسارت را به محصولات باغی استان شاهد باشیم.

خبر:الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار