کد خبر: ۷۹۷۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲ 13 November 2019

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در خبرها آمده بود که در نشست اخیر مجمع عمومی سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه ، خبرگزاری ایرنا به عنوان رئیس این مجمع در دور بعدی انتخاب شده است. هیئت خبرگزاری ایرنا در این مجمع با ریاست سید ضیاء هاشمی مدیر کهگیلویه و بویراحمدی خود شرکت کرده بود.

این خبر در حالی که ایران تحت فشار شدید کشورهای غربی و متحدان آن ها است به دیپلماسی موفق رسانه ای تعبیر شده است که در این خصوص دو عضو دولت پیام های تبریکی برای سید ضیاء و همکارانش فرستاده اند.

تجلیل دو‌ وزیر از موفقیت جهانی خبرگزاری ایرنا

پیام علی ربیعی سخنگوی دولت

تجلیل دو‌ وزیر از موفقیت جهانی خبرگزاری ایرنا

پیام سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

توضیح مدیرعامل ایرنا در خصوص ریاست بر اوآنا

سید ضیاء هاشمی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) بعد از انتخاب ایرنا به ریاست اوآنا در جمع اعضای این سازمان رسانه ای در سئول گفت: ایرنا به عنوان یکی از اعضای قدیمی اتحادیه، همواره برای کمک به تحقق اهداف اوآنا تلاش کرده و معتقد است رسانه ها در عصر حاضر، برای پیشرفت، نیازمند طرح های نوآورانه در زمینه همکاری های جمعی هستند. اوآنا یا سازمان خبرگزاری‌های آسیا-اقیانوسیه OANA در سال ۱۹۶۱ به ابتکار یونسکو برای ایجاد تعادل در برابر جریان یکسویه اطلاعات، در منطقه آسیا و اقیانوسیه به وجود آمد.

تجلیل دو‌ وزیر از موفقیت جهانی خبرگزاری ایرنا

کشورهای عضو اوآنا ۵۶ درصد تولید ناخالص جهان، حدود ۵۰درصد تجارت جهانی، بیش از ۶۰درصد قلمرو آبی و بیش از ۲۵درصد حجم حمل و نقل هوایی را در اختیار دارند. اوآنا می‌گوید دوسوم گردش اطلاعات جهان را بر عهده دارد.

دوره ریاست خبرگزاری رسمی جمهوری آذربایجان(آذرتاج) بر اوآنا پایان یافته است و این خبرگزاری در نشست هفدهمین مجمع عمومی این اتحادیه در سئول پایتخت کره جنوبی ریاست این سازمان را تا سال ۲۰۲۲ به خبرگزاری کره جنوبی (یونهاپ) سپرد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به عنوان رییس دوره هجدهم اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵ (۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ خورشیدی) انتخاب شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار