ایزدی با اشاره به اینکه سهمیه بنزین برای وسایل حمل و نقل سواری پیش بینی شده و سهمیه بنزین آن نیز تامین شده افزود: هرگونه افزایش قیمت در کرایه‌ها تخلف خواهد بود و با آن برخورد جدی خواهد شد.
کد خبر: ۷۹۷۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۶ 17 November 2019

تابناک فارس به نقل از مهر:با اجرایی شدن طرح اصلاح قیمت بنزین در کشور این احتمال وجود دارد که برخی از واحد های صنفی که در استان و کشور فعالیت می کنند نسبت به افزایش قیمت کالا های خود اقدام کرده و علت این رخداد را افزایش قیمت بنزین عنوان کنند.

در این راستا نیز سازمان صنعت ، معدن و تجارت با همکاری اتاق اصناف نسبت به رصد بازار و افزایش بازرسی ها اقدام کردند.

بخش قابل توجه ای از حمل و نقل های درون شهری توسط افرادی صورت می گیرد که استفاده کننده از بنزین هستند اما اگر نگاه خرد را وسیع کرده و به سیستم حمل و نقل کلان واحد های صنفی نیز نگاه کنیم در خواهیم یافت که در این بخش هنوز تغییرات قیمتی با توجه به ثابت بودن قیمت عرضه سوخت مورد نیاز کامیون ها و کانتینر های حمل کننده عمده محصولات مورد نیاز مردم صورت نگرفته است.

نظارت،برگشت به عقب و حمایت ؛خواسته بازاریان و مردم افزایش قیمت سوخت در قالب طرح مدیریت مصرف بنزین علاوه بر زندگی افراد بر جامعه و بازار نیز متاثر است و در این میان مردم و کسبه نیز درخواست هایی از دولت و نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی دارند از این رو خبرنگار مهر به سطح شهر رفته و با فعالین سه صنف محصولات خانگی ، پوشاک و خاروبار به گفت و گو نشست و از دغدغه های انان پرسید.

ایرج محمدی یکی از فعالان حوزه عرضه محصولات خانگی است که نسبت به عرضه محصولات پیرکس اقدام می کند و در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص طرح مدیریت مصرف بنزین گفت: افزایش بنزین شاید شوک به بازار وارد کند اما اگر سیاست های صادراتی دولت که به واحد های تولیدی ابلاغ شده تغییر کند و در ابتدا نیاز بازار داخلی تامین و سپس نسبت به عرضه محصولات در بازار های خارجی اقدام شود شوک حاصل از این طرح از بین می رود.

یکی از فعالان صنفی عرضه پوشاک گفت: اگر نظارت بر واحد های صنفی متخلف افزایش یابد و برخی از افرادی که تخلف می کنند به صورت علنی مجازات شوند دیگر فردی به خودش این اجازه را نمی دهد که بدون قانون و به صورت خود خواسته قیمت محصولات را افزایش دهد.

در این میان مردم نیز به عنوان مصرف کننده نهایی نقش قابل توجه ای در تعیین قیمت دارند و در گفت و گو با خبرنگار مهر به این نکات اشاره کردند که از جمله مهم ترین آنان می توان به افزایش نظارت بر بازار ، کاهش قیمت تمام شده ، مبارزه با متخلفین و ... اشاره کرد.

نظارت بر بازار به صورت جدی اعمال می شود

معاون بازرسی و نظارت اصناف استان فارس گفت: با توجه به اجرایی شدن طرح مدیریت مصرف بنزین بازرسان اتاق اصناف مکلف شده اند علاوه بر نظارت بیشتر بر بازار با متخلفان به صورت جدی مقابله و نسبت به جریمه این قبیل افراد اقدام کنند.

محمدمهدی عرب بیان کرد: با توجه به تاکید دولت مبنی بر افزایش نظارت بر بازار اتاق اصناف فارس نیز نسبت به وظیفه خود در استان و شهر شیراز اقدام کرده و تلاش کرده تا نه تنها امکان افزایش قیمت خود خواسته را از افراد بگیرد بلکه با متخلفان نیز برخورد های جدی داشته باشند.

وی تاکید کرد: بازرسان اتاق اصناف مرکز فارس با افزایش نظارت بر واحد های صنفی این اجازه را نخواهند داد که تخلفی در یکی از واحد صنفی سطح استان ایجاد شود و تمام تلاش خود را در این راستا به کار خواهند گرفت.

معاون بازرسی و نظارت اصناف استان فارس به شهروندان متذکر شد: مردم اگر مشاهده کردند که واحد صنفی در حال عرضه کالا با قیمت های نامتعارف است می توانند با شماره تلفن ۳۲۳۴۰۰۰۰ تماس حاصل کرده و تخلف واحد های صنفی را گزارش کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: در استان تمام اقلام به اندازه کافی در انبارها ذخیره شده و هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی مردم وجود ندارد.

حمیدرضا ایزدی افزود: علیرغم افزایش قیمت بنزین، با توجه به مصوبه ستاد تنظیم بازار ،عملا قیمت کالاها تغییری نخواهد داشت.

ایزدی با اشاره به اینکه سهمیه بنزین برای وسایل حمل و نقل سواری پیش بینی شده و سهمیه بنزین آن نیز تامین شده افزود: هرگونه افزایش قیمت در کرایه‌ها تخلف خواهد بود و با آن برخورد جدی خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار