قائم مقام ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر کشور مطرح کرد:
حجت الاسلام میرزایی : شاید یک فرد بدحجاب در موضوع حجاب نتواند ما را امر به معروف و نهی از منکر کند اما آیا در موارد دیگر نمی تواند چنین کاری را انجام دهد؟ اگر به او حق دادیم که در مورد ما نقد کند و تذکر دهد آنوقت در جامعه می توان در مورد حجاب هم تذکر داد و کسی با چاقو حمله نکند!
کد خبر: ۸۱۹۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰ 01 February 2020

قائم مقام دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر مرکز گفت : امر به معروف و نهی از منکر مختص حجاب تنها نیست بلکه باید موضوعات مهمی مانند ارتشا ، زمینخواری و منکرهای بزرگتر هم مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حجت الاسلام روح الله میرزایی در آئین معارفه رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور حجت الاسلام ترکاشوند معاونت استان های ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر کشور و اعضای استانی ستاد ، برگزار شد  گفت : امروز روزی است که رسانه زور دارد و باید به جایگاه آن توجه کرد .
حجت الاسلام میرزایی افزود : در تشییع سردار سپهبد شهید سلیمانی بنابر برآورد خارجی ها ۱۱ میلیون نفر و بنابر برآورد داخلی بیش از ۳۰ میلیون حضور داشتند اما به بهانه سقوط هواپیمای اوکراینی کمتر از هزار نفر به عنوان اعتراض امدند و رسانه های زیادی به پوشش آن هزار نفر پرداختند که شاید موضوع تشییع سردار سلیمانی را محو کنند!
وی ادامه داد : اهمیت کارکرد رسانه در این موضوع تا جایی پیش رفت که رهبری یکبار شاخص های امام را و در بار دوم به طور خاص شاخص های سردار سلیمانی را به عنوان یک مکتب تا جهت دهی رسانه را مشخص کند.
حجت الاسلام میرزایی گفت : بنابر آنچه که در مورد اهمیت رسانه گفته شد ، امروز معاونت رسانه در ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شد.
وی ادامه داد : با توجه به فرمایشات رهبری در خصوص لزوم مطالبه گری مردمی ، معاونت دیگری هم با عنوان معاونت اجتماعی و مطالبه گری در این ستاد تشکیل شد .
قائم مقام دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر مرکز با اشاره به برخی آمار منتشره در خصوص تجمعات اعتراضی مردمی گفت : بی شک مردم حق اعتراض دارند اما باید ببینیم چه ظرفیت و چه امکاناتی را برای اهمیت به اعتراضات دیده ایم .
حجت الاسلام میرزایی افزود : آنچه که می تواند زمین و ظرف اعتراض مردم باشد تا اعتراض به سمت آشوب نرود ، امر به معروف و نهی از منکر است و آنچه این اجازه را نمی دهد خراب کردن این ظرف امر به معروف و نهی از منکر است.
آیا یک دختر بدحجاب نمی تواند امر به معروف و نهی از منکر کند ؟ / اگر تذکر دادیم و به ما چاقو نزدند ، درست تذکر داده ایم
وی ادامه داد : وظیفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر ایجاد بستر و آموزش است اما در موضع عمل همه دستگاه ها و مردم باید در این زمینه اقدام کنند.
حجت الاسلام میرزایی به مطالبه گری در موضوع نماز اشاره کرد و گفت : زمانی قطارها و هواپیماها برای ادای فریضه نماز منتظر نمی ماندند یا در ادارات برای نماز مشکلاتی بود که با پیگیری ها و مطالبه گری این مشکلات حل شد.
وی در ادامه سخنان خود به سخن رهبری اشاره کرد و افزود : امر به معروف و نهی از منکر نباید محدود به مکان ، موضوع و افراد خاص باشد .
حجت الاسلام میرزایی اضافه کرد : اگر پس از امر به معروف و نهی از منکر مردم گفتند "فضولی نکن" این یعنی امر به معروف و نهی از منکر درست تشریح نشده است .
وی با اشاره به برخی تذکرات در مورد حجاب گفت : رهبری فرموده اند پائین ترین تعریف از امر به معروف این است که در موضوعات و مکان های خاص تذکر داد.
حجت الاسلام میرزایی ادامه داد : در سیاست های کلی رهبری که بیان شد در موضوع مربوط به محیط زیست یک بند آن مربوط به امر به معروف و نهی از منکر است .
وی گفت : الان که احتمال شیوع ویروس کرونا در کشور وجود دارد ، انجام امر به معروف و نهی از منکر با بیان پیام های بهداشتی بسیار مفید و کارساز است.
منکرهای بزرگتر از بد حجابی هم داریم
قائم مقام دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت : بی حجابی یک منکر است و باید به آن توجه کرد اما آیا ارتشا و زمینخواری مشکل نیست بنابراین باید منکرهای بزرگتر را هم دید.
وی افزود : اگر در امر به معروف و نهی از منکر به موضوعات مهم توجه کنیم ، همه مردم دوست دارند به این جبهه بپیوندند.
حجت الاسلام میرزایی با مطرح کردن این سوال که اگر جایی از ما تخلف سر زد آیا یک دختری که موی سرش بیرون است می تواند به من تذکر دهد؟ ادامه داد : امر به معروف و نهی از منکر مختص افرادی خاص نیست و همه باید در این کار مشارکت داشته باشند و باید فرهنگ تذکر دادن و تذکر پذیری نهادینه شود .
وی افزود :شاید یک فرد بدحجاب در موضوع حجاب نتواند ما را امر به معروف و نهی از منکر کند اما آیا در موارد دیگر نمی تواند چنین کاری را انجام دهد؟ اگر به او حق دادیم که در مورد ما نقد کند و تذکر دهد آنوقت در جامعه می توان در مورد حجاب هم تذکر داد و کسی با چاقو حمله نکند!
حجت الاسلام میرزایی گفت : واژگان ما در موضوع امر به معروف و نهی از منکر نیاز به بازسازی دارد و نباید مردم با شنیدن امر به معروف و نهی از منکر به یاد گشت ارشاد بیوفتند.
ماجرای مطالبه گری جوانان و پتروشیمی سقاوه / اشتباهی که در اصفهان شد و در یاسوج نشد!
قائم مقام دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر در ادامه به موضوع مطالبه گری عمومی و جوانان اشاره کرد و گفت : برخی از جوانان همین استان در موضوع پتروشیمی سقاوه مانع اجرای آن شدند.
حجت الاسلام میرزایی افزود : در مورد این پتروشیمی گفته می شد که 2 هزار شغل ایجاد می شد اما به این نکته اشاره نمی کردند که فرصت 5 هزار شغلی از طریق کشاورزی را از دست می برد!
وی به موضوع مشکل آب اصفهان اشاره کرد و گفت : زمانی انگلیسی ها آمدند و پیشنهاد کارخانه ذوب آهن که نیاز به آب فراوان دارد را به مسئولین زمان شاه دادند ! این در حالی است که ذوب آهن نیاز به آب فراوان دارد و معمولا این کارخانه ها را در کنار دریا احداث می کنند که از آب دریا استفاده کنند اما در ایران این کارخانه را در جایی احداث کرده اند که باید آب مورد نیاز را از بهترین آب از سرچشمه های چهارمحال و بختیاری تهیه کند و از طرف دیگر پساب آن را در برخی مناطق کشاورزی کنند و امراضی مانند سرطان شایع شود! یا کارخانه های کاشی را که به آب زیادی نیاز دارد در شهر کویری یزد که یک شهر کویری است احداث کرده اند!
حجت الاسلام میرزایی ادامه داد : اما در استان شما (کهگیلویه و بویراحمد) با تلاش های تعدادی از جوانان مطالبه گر جلوی چنین اشتباهی که در یزد و اصفهان صورت گرفت ، گرفته شد.
 به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در این آئین از زحمات حجت الاسلام سید علی اصغر حسینی تجلیل و حجت الاسلام سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج به عنوان رئیس جدید ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
,......نگویید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
چرا فقط چادر یهها ا دین دارند .سواد دارند .همه چیز دارند ..بقیه کشک
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار