اصفهان که همواره مامنگاه و میزبان همیشگی ورود گردشگران خارجی و داخلی در حالی است که گردشگران چینی و کره ای سرآمد گردشگران خارجی به اصفهان، هستند و این در حالی که امروزه وجود کرونای ویروس سبب نگرانی مردم اصفهان از ورود گردشگران چینی به نصف جهان شده و صدای گلایه آنها از مسئولان بلند است.
کد خبر: ۸۲۰۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱ 07 February 2020

به گزارش خبرنگار تابناک از اصفهان، با ورود به میدان امام اصفهان همچنان شاهد گردشگران چشم بادامی هستیم که اینبار مردم اصفهان به جای لبخند و خونگرمی از آنها دوری کرده و پچ پچ کنان می گویند این چینی هست ازش دور شوید.

اینکه چرا با وجود کرونای ویروس که متولیان امر بهداشت و درمان چین به صراحت اعلام خطر و هشدار آن را داده اند و حتی وزیر بهداشت به صورت رسمی ممانعت از ورود چینی ها به ایران را اعلام کرد و هشدار خطر در حدی بود که دانشجویان ایرانی مقیم چین را به کشور بازگرداندند اما چرا همچنان ما در میدان امام و دیگر محوطه های گردشگری اصفهان شاهد گردشگران چینی هستیم.

گردشگران چینی که امروزه به راحتی بدون ویزا می توانند به ایران سفر کنند و خطر جدی کرونا ویروس در حدی است که خود گردشگران چینی که قبلتر وارد ایران شدند از چینی هایی که به تازگی وارد می شوند، دوری می کنند.

اگر چه نمی توان مرزهایی هوایی یا زمینی کشور را بست و مانع ویروس کرونا به داخل کشور شد و این تنها پاسخ مسئولان بود اما به راحتی می تواند از عوامل زمینه ساز این ویروس و احتمالی آن که همان گردشگران چینی هستند ممانعت به عمل آورد .

آیا قیمت ارز آوری گردشگران خارجی و به ویژه چینی ها آنقدر زیاد است که متولیان و مسئولان اصفهان حاضر به ممانعت از ورود آنها به نصف جهان نشدند.

عدم ورود گردشگران به اصفهان به چه قیمتی است؟ به قیمتی که سیستم بهداشت و درمان هنوز در کنترل بیماری آنفلوانزا مانده است و نتوانسته این بیماری را به کنترل در آورد و اگر ویروس کرونا وارد شود با چه ابزار و سیستم بهداشتی امکان کنترل آن است.

قابل ذکر است بی توجهی به امر بهداشت و درمان در نصف جهان در حالی است که استاندار اصفهان که بالاترین مقام استان اصفهان خود یک پزشک است و به تمامی امور واقف وبه اهمیت سلامت بسیار حاذق است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار