در حالیکه که کمتر از چهار روز به آغاز رسمی تبلیغات رسمی نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی مانده است ،برخلاف سالهای قبل  پیدا شدن سروکله یک شرکت تبلیغاتی در برخی شهرستانها پیدا شده است .
کد خبر: ۸۲۱۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱ 10 February 2020

تابناک ایلام ::انتخابات یک فرآیند سیاسی واجتماعی است که افراد جامعه از طریق مشارکت در آن ،سرنوشت چهار ساله کشور را به آن گره می زنند. اما در این بین هستنند افرادی که از این فرآیند به مثابه فرصتی برای نان آوری و افزودن بر مال خویش بهره می گیرند.

در کنار پناه بردن برخی گروهها و نامزدهای معدود به پولهای کثیف و سوء استفاده از وضعیت مالی اقشار ضعیف جامعه برای افزودن به سبد رای خویش ،در این بین هستند افرادی که انتخابات را سفره ای رنگین برای منفعت طلبی شخصی و پول آوری از آن قلمداد می کنند.

بدون شک میدان دادن به چنین افراد وگروههایی که انتخابات بعنوان با اهمیت ترین رویداد کشور را  با دکان بقالی اشتباه گرفته اند ،زمینه ساز لوس شدن ابزار دمکراسی وهمچنین ضعیف شدن کارکرد نهادهای مهم قانونگذاری در کشور واز سویی به رسیمت شناختن اهداف نادرست برخی نامزدها و رواج رانت وسوء استفاده اقتصادی از مصادر مهم خواهد شد.

در حالیکه که کمتر از چهار روز به آغاز رسمی تبلیغات نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی مانده است ،برخلاف سالهای قبل  پیدا شدن سروکله یک شرکت تبلیغاتی در برخی شهرستانها سوال برانگیز شده است .

این موسسه تبلیغاتی از نامزدهای انتخاباتی مطالبه دریافت مبلغ 2میلیون وپانصد هزارتومان به منظور انجام تبلیغات متمرکز کاندیدها در مراکز شهرستانهای سیروان، مهران  ،ایوان و ملکشاهی نموده است .

با توجه به تعدد نامزدهای انتخاباتی در این دوره،این سوال پیش می آید که اولا چرا و براساس کدامین قانون ودر قبال  ارایه کدام خدمت  باید نامزدها مبلغ تعیین شده  را به این شرکت پرداخت نمایند ؟ دوما باتوجه به حجم نقدینگی دریافتی از این وضعیت ،مسئولین باید روشن نمایند که این شرکت بر چه اساسی توانسته است از امتیار فوق بر خوردار شود ؟!مگر غیر از این است  حتی در صورت نبود منع قانونی در این خصوص ،واگذاری چنین امتیازی تابع قانون مناقصات واز طریق فراخوان عمومی وطی نمودن پروسه قانونی باید صورت پذیرد؟!

باتوجه به بحث مسایل ومشکلات مالی بعنوان یکی از مهمترین انحراف نمایندگان مجلس شورای اسلامی رد صلاحیت شده ،آیا اعمال چنین فشار غیر موجه مالی به نامزدها ،همان بازگشتن مسیر برای ورود پولهای کثیف به عرصه انتخابات واز سویی ارایه مجوز به منتخبین برای جبران زیانهای دوران تبلبغات ورواج فساد مالی در این حوزه قابل تعبیر نیست ؟!

انتظار می رود مسئولین دستگاههای نظارتی با ورود به موقع به این موضوع ،پاسخ قانع کننده ای برای سوالات مطروحه در بطن مطلب یافته وبمنظور اقناع افکار عمومی در اختیار این رسانه قرار دهند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار