500 کیلوگرم خاویار تاکنون از بزرگ ترین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در جنوب کشور تولید شده است .
کد خبر: ۸۲۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱ 24 August 2015
شرفی ، فرماندار شهرستان استهبان گفت : در مدت 12 سال گذشته 500 کیلوگرم خاویار در مرکز پرورش ماهی خاویار شهر ایج استهبان تولید و روانه بازار شده است .

بوستانی ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان استهبان با بیان این که برداشت خاویار از بزرگ ترین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در جنوب کشور امسال 100 درصد افزایش داشته است ، گفت : این مرکز ظرفیت تولید سالانه بیش از 45 هزار تن گوشت ماهی را نیز دارد.

شرفی ، فرماندار شهرستان استهبان با بیان این که وجود این مرکز پرورش ماهیان خاویاری ، این منطقه را به یک جاذبه بکر گردشگری و توریستی تبدیل کرده است ، افزود: فرمانداری استهبان در حال حاضر آماده حمایت از سرمایه‌گذاران در زمینه‌های مختلف به‌ویژه پرورش ماهی در شهر ایج با توجه به تنوع آب و هوایی این منطقه است .

وی با بیان این که از 27 گونه ماهیان خاویاری 7 گونه آن در استهبان است بیان کرد: آب و هوای استهبان موجب شده تا انواع ماهیان خاویاری به طور مطلوب رشد کرده و خاویار با کیفیت از آن برداشت شود.

شرفی تصریح کرد: ارزآوری حاصل از صادرات خاویار به بازارهای داخلی و بین‌المللی علاوه بر ایجاد اشتغال و ثروت، انگیزه افزایش تولید این محصول را در بین فعالان اقتصادی بالا برده است.

ماهیان خاویاری یکی از گران ترین ماهیان در جهان است و جلب سرمایه گذاری در این بخش از نظر تجاری و اقتصادی حائز اهمیت بوده و استان فارس در زمینه توسعه پرورش ماهیان خاویاری در کشور مقام سوم را دارد .

ازون برون ، فیل ماهی ، شیب ، قره برون ، فیل شیب ، استرلیاد و هیبرید از گونه های ماهیان خاویاری در استان فارس است .
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Canada
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
45 میلیون تن ؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار