در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد:
سید محمد علی تقوی : به عنوان مسئول امور هویتی مردم دو تذکر جدی و مهم به رای دهندگان عزیز در استان دارم!
کد خبر: ۸۲۴۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸ 20 February 2020

جمعه دوم اسفند آخرین برگ از کتاب انتخابات خوانده می شود و پس از آن پرونده این انتخابات برای چهار سال بسته خواهد شد تا در این مدت منخبین مردم بر صندلی بهارستان نشسته و به وظایف قانونی خود بپردازند.
برخی نکات در روز پایانی انتخابات یعنی روز رای گیری مربوط به تایید هویت افرادی است که رای آن ها اخذ می شود . که در این زمینه برخی موارد برای رای دهندگان لازم است اطلاع رسانی و یا با توجه به تجربیات ادوار گذشته هشدارهایی به کسانی که قصد سوء استفاده دارند ، داده شود.
مدیر کل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با "تابناک کهگیلویه و بویراحمد" اظهار داشت : همراه داشتن شناسنامه هنگام مراجعه به شعبه اخذ رای الزامی است به همین خاطر ادارات ثبت احوال استان تا پایان روز انتخابات جهت حل مشکلات هویتی مردم به خصوص شناسنامه در آماده‌باش کامل و باز است.
سید محمد علی تقوی افزود : به عنوان مسئول امور هویتی مردم دو تذکر جدی و مهم به رای دهندگان عزیز در استان دارم!
تقوی با اشاره به تذکر اول گفت : کد ملی افراد منحصر به فرد می باشد و اگر این کد ملی در شناسنامه فردی ثبت نشده باشد سریعا به ادارات ثبت احوال در هر نقطه ای از استان مراجعه و شماره ملی خود را از ثبت احوال دریافت کند.
وی در خصوص تذکر دوم خود بیان کرد : با توجه به اینکه در این انتخابات برای تمامی شعب اخذ رای دستگاه احراز هویت پیش بینی شده است ، لذا توصیه می شود اگر فردی به هر دلیلی دارای شناسنامه تکراری است یا شناسنامه فوت شده ای را در دست دارد به هیچ وجه به شعبه اخذ رای مراجعه نکند چون امکان دادن رای مجدد با استفاده از شناسنامه فوت شدگان به هیچ وجه وجود ندارد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه عوامل اجرایی و نظارت شعبه به شدت برخورد خواهند کرد.
مدیر کل ثبت احوال ادامه داد : با توجه به تذکرات صریح مطرح شده ، توصیه ما به رای دهندگان این است که تنها از شناسنامه معتبر عکس دار و در اختیار خود و برای یک بار رای دادن مراجعه داشته باشند.
تقوی گفت : دستگاه های  احراز هویت به گونه ای هستند که حتی در صورت قطعی ارتباط و به صورت افلاین ، به جدیدترین اطلاعات روز که امروز آخرین آپدیت آن هم صورت می گیرد مجهز هستند و می توان گفت امکان تکرار رای با یک کد ملی به صفر رسیده است ضمن اینکه در روز رای گیری هم همه دستگاه های احراز هویت شعب بصورت انلاین به بانک اطلاعاتی ثبت احوال متصل هستند و در این خصوص هیچگونه نگرانی وجود ندارد.
وی با بیان این نکته که ضریب امنیت در خصوص کنترل دقیق هویت افراد رای دهنده بسیار بالا است افزود : سامانه احراز همه شعب اخذ رای هم به صورت انلاین در استانداری رصد می شود.
مدیر کل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت : همه ادارات ثبت احوال در مناطق مختلف استان دایر هستند و آماده ارائه خدمات شناسنامه ای و هویتی افراد هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار