افشین کریمی در گفتگو با تابناک:
رئیس بازرسی ستاد انتخابات استان کرمانشاه از سلامت انتخابات مجلس شورای اسلامی در صورت مشارکت بالای مردم خبر داد.
کد خبر: ۸۲۴۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 20 February 2020

افشین کریمی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه ضمن اشاره به اقدامات مجموعه وزارت کشور با تاثی از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر صیانت از رای مردم و حق الناس شماردن آراء اظهار داشت: به منظور تضمین سلامت انتخابات هیات های بازرسی در استان تشکیل شده و هر شهرستان ۳ نفر به عنوان هیات مرکزی بازرسی تعیین شده، برای صندوق سیار اخذ رای ۱ نفر و سایر صندوق ها نیز هر ۳ صندوق یک نفر بازرس نظارت دارند.

وی تصریح کرد: سربازرسان چند صندوق رای را تحت نظارت و کنترل خود داشته و در نهایت بازرسان ویژه وزارت کشور که احکام مربوطه آن ها صادرشده برشبکه بازرسین نظارت می کنند. همچنین از آبان ماه سال جاری سامانه پیامکی مربوط به تخلفات انتخابات راه اندازی شده که تخلفات اعلام شده به مراجع قضایی تحویل و سایر موارد که عدم وجود تخلف در آن ها محرز شده بایگانی شده اند.

رئیس بازرسی ستاد انتخابات استان با بیان اینکه ارتباط خوبی با بدنه اجتماعی صورت گرفته افزود: بازرسی اصلی در انتخابات توسط خود مردم باید انجام شود. در صورت عدم مشارکت مردم در انتخابات یقینا نمی توان با وجود بازرسی و نظارت های موجود سلامت انتخابات را تامین کرد. تاکنون نیز همکاری خوبی از سوی مردم مشاهده شده و همپوشانی و همچنین تعامل بالایی میان مجموعه هیات نظارت، هیات بازرسی ستاد پیشگیری از جرائم انتخابات در دادگستری و نیز ستاد انتخابات استان وجود دارد.

کریمی در پایان خاطرنشان کرد: فردا جمعه دوم اسفندماه بازرسان در کلیه شعب اخذ رای حضور فعال داشته و امیدواریم با همکاری با سایربخش های برگزاری انتخابات به سمت انتخابات سالم و پرشور برویم. مردم ایران باید بدانند که ابزاری به عنوان مشارکت سیاسی و حضور و شرکت در پای صندوق های رای وجود دارد که با مشارکت سیاسی و حضور هرچه بیشتر در پای صندوق های رای به معنای حفظ منافع ملی است. بنابه فرمایش مقام معظم رهبری هرکس که ایران را دوست دارد باید در پای صندوق های رای حضور به عمل آورد گرچه اختلاف سلیقه و قومیت و وجود اعتراضات نیز در این بین دیده می شود.

 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار