مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از مرمت و احیا ۲۴ بنای تاریخی و باارزش استان بااعتبار بالغ‌بر ۷۰ میلیارد ریال در سال ۹۸ خبر داد.
کد خبر: ۸۴۲۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱ 26 April 2020

مرمت و احیا ۲۴ بنای تاریخی استان گلستان 

روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، احمد تجری مدیرکل میراث فرهنگی گلستان گفت: ۲۴ بنای تاریخی استان در سال ۹۸ بااعتبار بالغ‌بر ۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، استانی، کمک‌های فنی و اعتباری و پروژه‌های مشارکتی مورد مرمت و احیا قرار گرفت.

او با تشریح پروژه‌های مرمتی استان گفت: از این تعداد ۱۴ بنای تاریخی بااعتبار ۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از منابع ملی و استانی در سال ۹۸ مرمت و احیاشده است.

تجری افزود: مرمت جداره بافت تاریخی گرگان، مرمت خانه خوزینی، مرمت خانه فاطمی، مرمت پوشش سقف خانه تاریخی داداشی، مرمت قسمتی از پوشش سقف مدرسه تاریخی صالحیه و... ازجمله بنا‌هایی است که در سال گذشته بااعتبار ملی و استانی مورد مرمت و احیا قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان بیان کرد: مشارکت در تعمیر و مرمت ۶ بنای تاریخی استان نیز در سال گذشته با همکاری بخش خصوصی و مالکین بنا‌های تاریخی بااعتبار ۵ میلیارد ریال اجرایی شد.

او همچنین با اشاره به تسهیلات پرداختی در حوزه مرمت آثار تاریخی گفت: در سال گذشته حدود ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ساماندهی، مرمت و احیاء به ۴ خانه تاریخی قرآنی، تقوی، شفیعی و رضاقلی‌نژاد پرداخت‌شده است.

منبع/ روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان،

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار