حاج محمد شهرکی نیکوکار گنبدی همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) ۷۰ زندانی جرایم مالی غیرعمد استان گلستان را با پرداخت بدهی و جلب رضایت شاکیان آن‌ها آزاد کرد.
کد خبر: ۸۴۸۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۸ 09 May 2020

شهرکی که ریاست شعبه ۱۱ صلح و سازش دادگستری این شهرستان را نیز برعهده دارد گفت: به‌جز این تعداد، تا پایان ماه مبارک رمضان ۳۰ زندانی جرایم مالی غیرعمد دیگر نیز آزاد خواهند شد.

رییس دادگستری گنبدکاووس هم گفت: ۳۰ زندانی دیگر که قرار است به زودی آزاد شوند با محکومیت در پرونده های نفقه، تصادفات رانندگی و سرقت‌های خُرد در زندان به سر می برند.

علی یزدانی افزود: ماهانه هزار و ۲۰۰ پرونده در شعب حل اختلاف دادگستری گنبدکاووس به صلح و سازش ختم می شود که امیدواریم خیران و نیکوران شهرستان برای بازگرداندن زندانیان جرایم غیرعمد به آغوش گرم خانواده ها تلاش کنند.

آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد هرسال در ایام ماه مبارک رمضان با برپایی مراسم گلریزان و با حضور نیکوکاران برگزار می‌شد اما امسال به سبب شیوع ویروس کرونا، این مراسم برگزار نشد.

شعبه ۱۱ صلح و سازش دادگستری گنبدکاووس همانند سال‌های قبل و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در چند مرحله موفق شد با دعوت از شاکیان پرونده زندانیان جرایم مالی غیرعمد و مذاکره با آنها برای گذشت از طلب خود و یا بخشش بخشی از آن، زمینه آزادی زندانیان را فراهم کند.

حاج محمد شهرکی نیکوکار گنبدی از سال ۸۲ تاکنون زمینه آزادی بیش از ۶ هزار زندانی جرایم مالی غیرعمد و ۲۱ محکوم به قصاص اعدام را با جلب رضایت شاکیان پرونده فراهم کرد.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

منبع/ ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار