رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان گالیکش گفت: میزان تعهد اشتغال این شهرستان در سال ۹۸، ۳۰۰ نفر پیش بینی شده بود که ۱۰۰ درصد از این تعهد محقق شده است.
کد خبر: ۸۴۸۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹ 11 May 2020

اشتغالزایی برای ۳۰۰ نفر در شهرستان گالیکش

حسن رزاقی رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان گالیکش دراولین جلسه کارگروه اشتغال شهرستان گالیکش که با حضور نماینده بنیاد برکت در محل فرمانداری این شهرستان برگزار گردید گفت: اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان گالیکش درسال ۹۸ صددرصد تعهد اشتغال به تعداد ۳۰۰نفر را محقق نموده است.

او ادامه داد: نگاه به ظرفیت‌ها ومزیت‌های روستایی و حمایت همه جانبه در قالب طرح و برنامه اشتغالزایی و تولید می‌تواند زمینه ساز کاهش بیکاری و رونق اقتصادی در شهرستان گردد.

رزاقی گفت: توجه به مشاغل خانگی، خوداشتغالی فرصت مناسبی است در کاهش معضلات بیکاری با سرمایه‌های کم و بایستی از ظرفیت بنیاد برکت در این مهم استفاده گردد.

او گفت:در کنار محاسنی که مشاغل خانگی دارد آسیب‌های دیگری هم دارد که مهمترین آن در بخش تولید، بازار فروش محصولات است که غالبا فرد را دچار ناامیدی می‌کند و اگر سرمایه‌ها به صورت هدفمند و در قالب کارگاه‌های کوچک مقیاس در روستا‌ها ایجاد گردد علاوه بر تولید، به ایجاد اشتغال پایدار نیز کمک می‌کند.

حسن رزاقی گفت: البته بر سر راه کارگاه‌های کوچک موانع قانونی وجود دارد مانند تغییر کاربری، پروانه بهداشتی و فروش محصولات به صورت کارگاهی در سطح کشور به دلیل عدم امکان صدور مجوز به واحد‌های صنفی و عدم تغییر کاربری زمین با مجوز صنفی که باید در سطح ملی موارد در سال جهش تولید برطرف گردد.

منبع/ باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار