با پیگیری‌های قرارگاه احمدی‌روشن بسیج دانشجویی استان گلستان دستور ویژه آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضاییه در خصوص اعمال ماده ۴۷۷ برای پرونده تخلف ۴۵ قاضی سابق دادگستری در گلستان صادر شد.
کد خبر: ۸۵۱۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷ 18 May 2020

پیگیری‌های قرارگاه احمدی‌روشن بسیج دانشجویی استان گلستان به نتیجه رسید و دستور ویژه آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضاییه در خصوص اعمال ماده ۴۷۷ برای پرونده تخلف ۴۵ قاضی سابق دادگستری در گلستان صادر شد.

با صدور این دستور و حکم رئیس قوه قضائیه، تمامی احکام دادگاه‌های تجدید نظر مبنی بر مالکیت ۴۵ قاضی بازنشسته در خصوص دو هکتار از اراضی جنگلی در بهترین نقطه گرگان ابطال و به اراضی ملی بازگردانده شد.

دبیر قرارگاه احمدی‌روشن بسیج دانشجویی استان گلستان گفت: خوشبختانه پس از نامه ارسالی این قرارگاه به ریاست محترم قوه قضاییه، این حکم صادر و تمامی اراضی جنگلی موضوع پرونده به اراضی ملی بازگردانده شد.

محمد شاهکوهی گفت: در حال حاضر پرونده برای سیر مراحل قانونی و در نهایت اجرای احکام به دیوان عالی کشور ارسال شده است و با توجه به زمان‌بر بودن اینگونه پرونده‌ها نامه‌ای را برای پیگیری خارج از نوبت به دلیل حساسیت و اهمیت پرونده به دیوان عالی کشور ارسال کرده‌ایم.

او تاکید کرد: نکته مهم این است این نخستین پرونده و آخرین پرونده‌ای نیست که به دلیل خلاء‌های قانونی تشکیل می‌شود و پرونده قضات بازنشسته در گلستان نمونه‌ای است تا مسوولان به سمت اصلاح قانون حرکت کنند.

قرارگاه احمدی‌روشن بسیج دانشجویی استان گلستان تصریح کرد: این پرونده به دلیل خلاء‌های قانونی موجود در دهه ۷۰ رخ داد و امروز باید به سمتی پیش برویم که اجازه بوجود آمدن چنین تخلفاتی داده نشود و آنقدر قوانین ما محکم و دقیق باشد که هیچ فردی در هیچ جایگاهی نتواند از خلاء قانونی سوء استفاده کند.

او همچنین از همکاری بسیار خوب دادگستری استان گلستان و اداره مناطع طبیعی استان گلستان به ویژه از مهرماه سال گذشته که پیگیری‌های جدی قرارگاه احمدی‌روشن بسیج دانشجویی استان گلستان برای جمع‌آوری مستندات و رسیدگی قضایی پرونده آغاز شد، تقدیر کرد.

منبع/ باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار