در گلستان:
مسوول حقوقی گمرکات استان گلستان با اشاره به اینکه بررسی اسناد ابرازی با کالای مشکوک به قاچاق بر عهده ماست، گفت: در سال گذشته 222 فقره پرونده کالای مشکوک به قاچاق را بررسی کردیم.
کد خبر: ۸۵۳۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵ 23 May 2020

بررسی222پرونده کالای مشکوک به قاچاق در گمرکات گلستان

رشید غیاثی در حاشیه جلسه بررسی اقدامات ادارات پیرامون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۸ بیش از ۲۲۲ فقره پرونده از مراجع رسیدگی کننده به دست ما رسیده بود، اظهار کرد: همکاران ما در اداره کل گمرکات استان گلستان نسبت به اظهار نظر کارشناسی به منظور تطبیق و عدم تطبیق کالا با اسناد ابرازی اقدام کردند که ۲۶ فقره منجر به تطبیق شد.

وی با بیان اینکه ۶۷ پرونده از مجموع پرونده‌های رسیده از سوی اداره تعزیرات حکومتی ارسال شده بود، افزود: کالای یک پرونده نیز به دلیل ارزش ریالی کمتر از ۱۰ میلیون ریال مستقیما از سوی اداره کل گمرکات ضبط شده است.

مسوول حقوقی اداره کل گمرکات استان گلستان با تاکید بر اینکه بزرگترین مشکل ما امروز مساله محل نگهداری کالاهای مشکوک به قاچاق کالا و ارز است، خاطرنشان کرد: ما یکی از پرسنل خود را برای تسهیل امور در مرکز تجمیع و نگهداری املاک تملیکی در گرگان مستقر کردیم تا نسبت به تطبیق و ارزش گذاری را صورت دهد.

* لزوم تعبیه مکان نگهداری موقت کالای قاچاق

غیاثی با اشاره به اینکه به دلیل پراکندگی استان گلستان و عدم وجود انبار نگهداری اموال مشکوک به قاچاق در شرق استان و سختی حمل و نقل برخی کالاها به مرکز استان و لزوم ارزیابی اولیه برخی کالاها در موعد مقرر قانونی به مرکز نمی‌رسد، ادامه داد: به دلیل فقدان نیروی انسانی و وسائل ایاب و ذهاب در این حوزه با مشکل مواجه شده‌ایم.

وی بر لزوم سازماندهی و ایجاد یک انبار ویژه در شرق استان گلستان به مرکزیت گنبدکاووس تاکید کرد و افزود: پیش از این نیز مدیرکل اموال تملیکی استان گلستان نیز برای ایجاد این انبار قول مساعد داده بود که متاسفانه پیگیری جدی از سوی مسوولان محلی صورت نگرفته است.

منبع/ فارس 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار