سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: بیشتر حوادث و آتش‌سوزی‌هایی که در میدان امام (ره) اصفهان رخ داده است بدلیل سیم‌کشی غیراصولی برق است که این اثر بی بدیل جهانی را تهدید می‌کند.
کد خبر: ۸۵۴۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶ 26 May 2020

فرهاد کاوه آهنگران افزود: مشکل اصلی از نظر ایمنی در برابر حوادث و حریق در میدان امام اصفهان، سیم‌کشی برق است که در مواردی بصورت غیر اصولی در محدوده بازار و راهروها اجرا شده و نسبت به آن در جلسه‌های مختلف هشدار و تذکر داده شده است.

وی با بیان اینکه متولیان این بخش باید نسبت به اصلاح سیم‌کشی‌های معیوب که به شکل هوایی و عنکبوتی پیش رفته است، اقدام کنند، اظهار داشت: برخی از مغازه‌های داخل میدان امام نیز کلید محافظ جان (RCCB) ندارند یا کنتور برق آنها قدیمی است که باید هرچه زودتر نسبت به نصب یا اصلاح آن اقدام کنند.

کاوه آهنگران با تاکید بر اینکه با وجود رسیدگی‌ها و تذکرهای زیاد هنوز میدان امام اصفهان با مشکلات ایمنی زیادی مواجه است، اظهار داشت: برخی از واحدهای صنفی نیز کاربری‌های اضافی در مغازه خود انجام می‌دهند که همین امر احتمال بروز حوادث را چند برابر می‌کند.

وی به حادثه آتش سوزی که روز دوشنبه پنجم خرداد در میدان امام اتفاق افتاد، اشاره و اضافه کرد: در این حادثه که حدود ساعت ۱۷ در یک مغازه نقره فروشی در یکی از راهروهای بازار داخل میدان امام رخ داد، آتش نشانان با سرعت عمل آتش سوزی را مهار و از سرایت آتش به مغازه‌های مجاور و سقف راهرو جلوگیری کردند.

کاوه آهنگران با بیان اینکه اگر در این حادثه دیر اطلاع داده می‌شد یا نیروهای امدادی دیر می رسیدند، حریق به مغازه‌های دیگر میدان سرایت می‌کرد، ادامه داد: در راهروهای بازار میدان امام چوب بکار رفته است و اگردر آنجا آتش سوزی رخ دهد، به سرعت گسترش می‌یابد.

وی دلیل این حریق را اتصالی در کنتور برق اعلام و تصریح کرد: بدلیل سرعت عمل نیروهای آتش نشانی، خسارت این حریق فقط به کنتور و سیم کشی برق وارد شد اما بررسی‌ها نشان داد که جعبه مخصوص اطفا حریق در پشت ویترین مغازه مجاور قرار داشت و امکان استفاده از آن وجود نداشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار