پیش بینی می شود امسال بیش از 300 تن توت فرنگی از مزارع این شهرستان برداشت شود.
کد خبر: ۸۵۴۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰ 26 May 2020
به گزارش تابناک آذربایجان غربی، مدیر جهاد کشاورزی سردشت گفت: سردشت یکی از قطب‌های تولید محصول توت فرنگی در آذربایجان‌غربی است وامسال پیش بینی می‌شود بیش از 300 تن توت فرنگی از مزارع آن برداشت شود.


وی گفت: میزان تولید سالانه توت فرنگی در این شهرستان در هر هکتار بیش از هشت تن است که بخشی از این محصول به صورت تازه خوری در شهرستان مصرف و ۸۰ درصد آن نیز به بازار شهرستان های همجوار از جمله بوکان، مهاباد، پیرانشهر، ارومیه، پیرانشهر و بانه ارسال می شود.


  • حقگویی با بیان اینکه ۱۰ تا ۱۵ روز زمان برای برداشت این محصول لازم است اظهار داشت: هر ساله برداشت محصول توت فرنگی از نیمه دوم اردیبهشت شروع می شود و بسته به آب و هوای منطقه تا آخر خرداد ماه ادامه می‌یابد.


مدیرجهاد کشاورزی سردشت، قطعات کوچک مزارع را برای کشت این نوع محصول مناسب دانست و افزود: با وجود اینکه مزارع توت فرنگی کوچک است اما اشتغالزایی خوبی برای خانوارهای پرجمعیت به حساب می رود.


وی اضافه کرد: ارقام قابل کشت شامل «کویین الیزا»، «گاما روسا» و «سلوا» است که جزء ارقام بهاره اصلاح شده و پربار منطقه به شمار می رود و به صورت کاملاً طبیعی تولید می‌شود.
 


زود بازده بودن مزارع توت فرنگی، بالا بودن میزان درآمد نسبت به سطح در مقایسه با سایرمحصولات باغی، ایجاد اشتغال مولد و تأثیر بر کاهش نرخ رشد بیکاری با توجه به امکان تولید در قطعات کوچک، ایجاد انگیزه اقتصادی در روستاها و در نتیجه جلوگیری از مهاجرت به شهرها از جمله مزیت های کشت و توسعه توت فرنگی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار