فردین یاوری در گفتگو با تابناک:
رئیس اداره سنجش اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه از جزئیات برگزاری امتحانات پایان ترم در کلیه مقاطع تحصیلی خبر داد.
کد خبر: ۸۵۵۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰ 27 May 2020

فردین یاوری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: بعد از بازگشایی مدارس ۴ هفته فرصت رفع اشکال داده شد و دانش آموزان با مراجعه به مدرسه اقدام به رفع اشکالات خود کردند اما زمان برگزاری امتحانات بر عهده ی شورای مدارس است که نماینده ی انجمن یک عضو اصلی از شورای مدارس است و تصمیم گیری بر اساس شرایط موجود اتخاذ می شود.

رئیس سنجش اداره کل آموزش و پرورش تصریح کرد: در مقطع ابتدایی امتحان حضوری برگزار نمی شود و فعالیت هایی که دانش آموز در طول ترم انجام داده مبنای ارزشیابی (توصیفی) پایانی قرار می گیرد. یکی از آیتم های این توصیف همان فعالیتی است که به عنوان آزمون غیرحضوری در شاد انجام شد.

این مسئول ادامه داد: در کلاس اول علاوه بر شورای مدرسه دو نفر اطمینان حاصل نمایند که دانش آموز خواندن، نوشتن و حروف الفبا را به طور کامل یاد گرفته است. این تفاوت پایه اول ابتدایی با سایر مقاطع است. در مقطع متوسطه، متوسطه ی اول و دوم پایه ی های هفتم، هشتم، دهم و یازدهم امتحانات را به صورت غیر حضوری برگزار می کنند و زمانش با تشخیص شورای مدارس است.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس ابلاغیه وزارت خانه، مدارسی که دانش آموز نیاز به رفع اشکال ندارد، می توانند بعد از هفته ی اول یعنی از ششم خرداد امتحانات را به شکل غیر حضوری و در فضای شبکه های اجتماعی (معمولا شاد با بیشترین عضوِ فعال ) برگزار کنند.

در پایه ی نهم امتحانات هماهنگ استانی برگزار نمی شود و حضوری و مدرسه است.

یاوری با اشاره به اینکه تعیین میزان محتوای دروس که از آنها امتحان گرفته می شود نیز بر عهده ی شورای مدارس است، عنوان کرد: کلیه مدارس عموما ٨٠ درصد محتوا را تا اول اسفند تدریس کردند و ٢٠ درصد باقیمانده هم در فضای مجازی تدریس شده، با این اوصاف تصمیم نهایی در این خصوص بر عهده ی شورای مدرسه است.

وی در پایان ابراز داشت: در پایه ی دوازدهم هم امتحانات نهایی است. در پایه ی دوازدهم نظام جدید (رشته های ریاضی، تجربی، انسانی و معارف اسلامی) و باقیمانده دانش آموزان نظام قدیم (پایه ی سوم متوسطه قدیم، پیش دانشگاهی و فنی حرفه ای های نظام قدیم) امتحانات به شکل حضوری برگزار می شود.

وی با بیان اینکه تفاوت امتحان پایه ی دوازدهم نظام جدید با نظام قدیم در میزان و حجم محتوای دروس است، متذکر شد: امتحان دانش آموزان حضوری از ٨٠ درصد محتوا و دانش آموزان بزرگسال و نظام قدیم از کل کتاب است که ٨٠ درصد آن شامل ١۶ نمره و ٨ نمره ی دیگر انتخابی ست که ۴ نمره اش از آن ٨٠ درصد و ۴ نمره دیگر هم از ٢٠ درصد باقیمانده است. دانش آموز از این ٨ نمره می تواند ۴ نمره را انتخاب کند و مجموعا ٢٠ نمره لحاظ شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار