مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین گفت: امسال برای مقابله با کرونا کار برداشت گل از باغات گل‌محمدی شهرستان انجام نشد.
کد خبر: ۸۵۵۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵ 27 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقفل از ایسنا،بابک قاضی  سطح باغات گل‌محمدی شهرستان هرسین را 59.5 هکتار عنوان کرد و افزود: امسال انتظار داشتیم 165 تن گل محمدی از باغات این شهرستان برداشت شود، اما چون برداشت گل به صورت گروهی انجام می‌شود، به دلیل مقابله با شیوع کرونا و کمک به قطع زنجیره انتقال بیماری، عمده باغداران این شهرستان از برداشت محصول خود صرف نظر کردند.

وی متوسط عملکرد باغات گل محمدی شهرستان هرسین را 3.5 تا چهار تن گل تَر در هر هکتار عنوان کرد و افزود: به ازای هر 2.5 تن گل‌محمدی تر دو تن گلاب و 100 گرم اسانس استحصال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین افزود: گل محمدی به صورت تازه، خشک، غنچه خشک و یا به شکل فرآوری شده گلاب و اسانس عرضه می‌شود و بازار خوبی در داخل و حتی خارج از کشور دارد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت یک واحد اسانس گیری و گلاب گیری در شهرستان هرسین، گفت: این واحد که ظرفیت‌های صادراتی خوبی هم دارد، در سال جاری به دلیل عدم برداشت گل از باغات گل محمدی شهرستان عملا غیرفعال بود.

قاضی گفت: برداشت گل محمدی از باغات شهرستان هرسین همه ساله در اردیبهشت ماه و به مدت حدود 20 روز انجام می‌شود که امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا گل‌محمدی‌ تولیدی این شهرستان بر شاخه خشکیدند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار