معاون وزیر جهاد کشاورزی:
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از تبدیل سه هزار هکتار از اراضی دیم به آبی با اجرای پروژه تامین آب اراضی سیروان استان ایلام خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰ 31 May 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ علیمراد اکبری در حاشیه بازدید از پروژه تأمین آب اراضی سیروان استان ایلام، اظهار کرد: پروژه‌های بزرگی در حوزه آب و خاک ایلام در حال اجرا است که در آینده باعث افزایش تولید محصولات کشاورزی در استان می‌شود.

وی افزود: در آینده‌ای نزدیک اراضی آبی کشاورزی ایلام به ۲۰۰ هزار هکتار خواهد رسید و علاوه بر رونق تولید باعث اشتغالزایی جوانان بسیاری از مناطق مختلف استان می‌شود.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به پروژه تأمین آب اراضی سیروان ایلام گفت: این پروژه با هدف تبدیل سه هزار هکتار از اراضی دیم به آبی طراحی شده و در حال اجرا است.

اکبری بیان کرد: تاکنون بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث ساختمان ایستگاه، خط انتقال هفت هزار و ۳۰۰ متری با لوله فولادی با قطر یک هزار و ۲۰۰ میلی‌متر و مخزن تعادلی فاز اول هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: با تکمیل عملیات اجرایی علاوه بر تولید سالانه ۳۰ هزار تن محصولات زراعی و باغی، برای ۶۰۰ نفر از جوانان منطقه، شغل پایدار ایجاد خواهد می‌شود.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: در الگوی کشت پیشنهادی پروژه، ۷۰ درصد از اراضی برای باغات و بقیه سطوح برای زراعت جانمایی شده است./ح

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار