کد خبر: ۸۵۶۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸ 31 May 2020

کاهش ۳۰ درصدی تصادفات جاده ای در آستانه اشرفیه

تابناک/رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای آستانه اشرفیه گفت: اجرای عملیات ایمن سازی جاده های فرعی و روستایی این شهرستان در شش ماه گذشته کاهش ۳۰ درصدی تصادفات جاده ای را به همراه داشته است.

مرتضی قاسم زاده روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا ، با اشاره به اینکه در این مدت با هدف ایمنی تردد و کاهش تصادفات نسبت به روکش آسفالت راه روستایی استخر بیجار به سوخته کوه اقدام شده افزود: تسطیح شانه راه های روستایی ، اصلاح علائم ، رنگ آمیزی سرعت کاهها از دیگر اقدامات صورت گرفته در جهت نگهداری و بهره برداری مناسب از راه های روستایی و فرعی این شهرستان بوده است.

وی افزود: همچنین از ابتدای امسال  تاکنون ،  با هدف کاهش تصادفات در مناطق روستایی این شهرستان  ۲۸ سرعتکاه با اعتبار بیش از ۳۰۰ میلیون ریال در جاده های مختلف روستایی این منطقه نصب شده است.

قاسم زاده در ادامه با تاکید بر اهمیت ایمنی راه های روستایی و فرعی خاطر نشان کرد: ایمن سازی راه های روستایی و فرعی از سیاست های اصلی اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای است زیرا توجه به این امر می تواند در کاهش خسارت های مالی و جانی در سطح جاده ها نقش موثری داشته باشد.

وی مجموع کل راه های تحت نگهداری این اداره در شهرستان آستانه اشرفیه را ۵۶۵ کیلومتر اعلام و اضافه کرد: مجموع کل راه های بزرگراه این منطقه ۱۴.۳۳   کیلومتر ، راه های اصلی ۱۷.۲۵ کیلومتر و  راه های فرعی۵۷.۴۵ کیلومتر است.

وی افزود: از مجموع راه های روستایی این شهرستان ۲۶۵.۳۱ کیلومتر آسفالته و ۲۰۶.۹۸ کیلومتر خاکی است.

شهرستان آستانه اشرفیه با دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت بوده و در شرق استان گیلان واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار