کد خبر: ۸۵۶۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶ 31 May 2020

 طی مراسمی با حضور رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، "رضا اختیار وکالتی" به عنوان مدیرکل جدید آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی معرفی و از زحمات "یعقوب نماینده" مدیرکل سابق قدردانی شد.

علی اوسط هاشمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز یکشنبه در مراسم معارفه و تکریم مدیرکل جدید آموزش فنی و حرفه‌ای استان، با قدردانی از خدمات آقای نماینده، مدیرکل سابق، اظهار کرد: آقای نماینده در طول چهار سال تصدی پست مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی، با نگاه مدیریتی خود آثاری را برجا گذاشته که حاصل کار جمعی و مهارت محوری بوده است.

وی افزود: اصل کارهای مدیریتی باید بر تکریم انسان‌های فرهیخته و دانا باشد تا با بکارگیری خرد جمعی و سرمایه‌های  انسانی، بتوان به درستی مدیریت کرد؛ امیدواریم تا آقای وکالتی نیز در امتداد این ارزش‌ها بتواند در جایگاه جدید خود فعالیت کند.

وی با تاکید بر این‌که باید در جهت ارتقای نوع نگاه‌ها در جامعه تلاش کرد، گفت: ارزش‌های ما جابه‌جا شده و مشکل فرهنگ داریم از این رو باید ارزش مهارت و فضیلت کار را ارتقا دهیم؛ مردم آذربایجان شرقی و تبریز که اهل فکر و خلاقیت هستند هم می‌توانند با بکار انداختن یک جریان قوی در راستای نهادینه سازی فرهنگ مهارت گام مهمی بردارند.

به گزارش ایسنا، هاشمی بیان کرد: آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای باید کانون نخبگان باشند؛ باید بازه انتخاب را همراه با مهارت و ارزش زایی در جامعه تنوع دهیم تا خانواده‌ها بتوانند به سمت مهارت روی آورند.

رضا اختیار وکالتی نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از وضعیت آموزش فنی و حرفه‌ای در استان، گفت: ۲۴ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در استان با ۴۹۲ نفر از کارکنان و ۲۸۴ مربی فعال هستند.

وی افزود: ۶۷۲ کارگاه آموزشی فنی و حرفه‌ای در استان وجود دارد که ۴۵۶ کارگاه در داخل مراکز و ۲۱۹ کارگاه نیز در خارج از مراکز آموزشی هستند.

وی ادامه داد: در سال گذشته، ۳۴ هزار نفر در چهار گرایش صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر و کشاورزی در مراکز فنی و حرفه‌ای استان آموزش دیده‌اند.

وکالتی در خصوص وضعیت آموزشگاه‌های آزاد تحت نظارت فنی و حرفه‌ای استان، اظهار کرد: در سال گذشته، ۵۱۶ آموزشگاه آزاد در استان فعال بوده و به ۴۸ هزار و ۷۰۰ نفر آموزش داده شده است.

وی با اشاره به آموزش‌ها و آزمون‌های استخدامی آنلاین فنی و حرفه‌ای در سال ۹۹، اظهار کرد: اقداماتی چون فعالیت آموزشگاه‌های خیر،  استقرار مراکز رشد با همکاری پارک علم و فناوری در مرند و میانه، استفاده از انرژی خورشیدی برای مصرف و آموزش، واگذاری مکان‌های بلااستفاده به شرکت‌های دانش بنیان و تشکیل اتاق فکر آموزش در صنایع و آموزشگاه‌های آزاد از جمله اقدامات اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوده است.

بر اساس این گزارش، رضا اختیار وکالتی، با مدرک دکترای فیزیک، پیش از این مسئولیت معاونت آموزش، پژوهش و برنامه ریزی این اداره کل را برعهده داشت.

همچنین، یعقوب نماینده، مدیر کل سابق آموزش فنی و حرفه ای استان نیز به عنوان مدیرکل موسسات کارآموزی و آموزشگاههای آزاد سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور منصوب شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار