شهردار گرگان از سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیاردریالی در بافت تاریخی این شهر خبر داد و گفت: احیای گذر دوم بافت تاریخی گرگان شامل ۱۵ متری پاسرو تا مصلی در حال انجام است.
کد خبر: ۸۵۷۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶ 01 June 2020

احیا بافت‌تاریخی‌گرگان برای جذب‌گردشگران 

شهردار گرگان از سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیاردریالی در بافت تاریخی این شهر خبر داد و گفت: احیای گذر دوم بافت تاریخی گرگان شامل ۱۵ متری پاسرو تا مصلی در حال انجام است.

عبدالرضا دادبود، با اشاره به ظرفیت‌های بافت تاریخی این شهر برای جذب گردشگر اظهارداشت: یکی از راهبردهای شهرداری گرگان در سال جهش تولید، ایجاد بستر مناسب برای جذب گردشگر در شهر گرگان است.

وی گفت: بافت تاریخی از قدیمی‌ترین بافت‌های ثبت شده در کشور است که در دو سال اخیر اقدامات زیادی برای احیای آن انجام شده است.

شهردار گرگان یادآور شد: سال گذشته 80 میلیارد ریال بودجه شهرداری گرگان در این بافت هزینه شد. گذر اول بافت تاریخی گرگان در محله سرچشمه تا نعلبندان کف‌سازی و جداره‌سازی شده است.

وی بیان داشت: امسال هم گذر دوم شامل 15 متری پاسرو تا مصلی گرگان جداره‌سازی و کف‌سازی می‌شود. نورپردازی این گذر نیز در دستور کار قرار دارد.

دادبود با بیان اینکه باید بسته‌ای از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی به مسافران و گردشگران ارائه شود، اظهارداشت: براساس اعلام دستگاه‌های مسئول سالانه 17 میلیون مسافر و گردشگر از گرگان عبور می کنند و تقریبا همه آنان فقط ناهارخوران را می‌شناسند. در حالیکه ظرفیت‌های این شهر از جمله بافت تاریخی گرگان می‌تواند در جذب گردشگر موثر باشد.

وی ایجاد مبلمان مناسب با بافت تاریخی، نورپردازی، تملک ساختمان‌های تاریخی و مرمت آنها را از دیگر اقدامات در بافت تاریخی عنوان کرد.

شهردار گرگان نگهداری اقدامات انجام شده در بافت تاریخی را موضوعی مهم و ضروری دانست و گفت: مطالعات تبدیل خیابان امام خمینی (ره) به پیاده راه از سوی مشاور به اتمام رسیده و به شورای ترافیک فرستاده شده که در صورت تصویب مقدمات اجرای آن را فراهم می‌کنیم.

منبع/ تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار