تقاضای سازمان نظام پزشکی از رئیس جمهور:
آن گونه که آمار‌ها نشان می‌دهد، در سه روز اخیر شمار جان باختگان سه رقمی بوده که اتفاقی بی سابقه در دو ماه اخیر محسوب می‌شود و در نتیجه این افزایش، ۳۳۵ تن از هموطنان مان چشم از جهان فروبسته اند. ۳۳۵ داغ سنگین برای خانواده‌هایی پرشمار که به باور برخی نتیجه بازگشایی‌های وسیع، بی توجهی‌ها به پروتکل‌های بهداشتی و مراقبتی و کوتاهی مسئولان در امر نظارت است.
کد خبر: ۸۶۳۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۸ 16 June 2020
سازمان نظام پزشکی کشورمان طی نامه‌ای رسمی خطاب به رئیس جمهور، خواستار بازنگری دولت در روند فعلی مبارزه با کرونا در کشورمان شد. نامه‌ای دیرهنگام که باید منتظر واکنش دولت مردان به آن شد.

به گزارش «تابناک»، در آستانه تعطیلاتی سه روزه و در حالی که گزارش‌های پلیس حکایت از افزایش ترافیک در محور‌های مواصلاتی کشور، به ویژه در مسیر‌های منتهی به مناطق خوش آب و هوا و گردشگر پذیر کشورمان دارد، رئیس سازمان نظام پزشکی به همراه دو چهره دیگر پزشکی کشورمان در نامه‌ای سرگشاده خطاب به روحانی، مواردی را گوشزد کرده و خواستار بازنگری جدی در برنامه‌های مبارزه با «کووید-۱۹» زیر نظر وزارت بهداشت شدند.

نامه‌ای که در پی افزایش موارد ابتلا و مرگ و میر این بیماری در کشورمان در روز‌های اخیر به رشته تحریر در آمده و ضمن تاکید بر نگرانی از اوج گیری دوباره بیماری و افزایش «مناطق قرمز» در کشور، تداوم این وضعیت را «علاوه بر آسیب جانی و سلامت مردم، موجب هدر رفتن زحمات ارزشمند جامعه خدوم پزشکی کشور و فرسودگی کادر درمان» خوانده است.
 
آقای روحانی، در روند فعلی مبارزه با کرونا بازنگری کنید!

تاکید بر نکاتی که از همان روز‌ها و هفته‌های نخست شیوع ویروس کرونا در کشورمان در اسفندماه سال گذشته موکدا مطرح می‌شد و بسیاری از مردم هم تلاش داشتند با یادآوری شان به یکدیگر، الزام بر ماندن در خانه را ترویج کرده و به این وسیله از شیوع بیشتر ویروس و نتایج آن یعنی افزایش مرگ و میر و فرسودگی کادر درمان پیشگیری به عمل آورند.

تکاپویی جمعی و مثال زدنی که موجب شد خیلی زودتر از پیش بینی‌ها به وضعیت مدیریت این بیماری همه گیر در کشورمان برسیم و حتی از آن فراتر رفته و به تاکید مسئولان، وارد فاز مهار بیماری شویم. اتفاقی که به نظر در روز‌های اخیر در حال رنگ باختن است چراکه در سه روز اخیر شاهد اوج گیری دوباره تعداد جان باختگان ناشی از ابتلا به این بیماری در کشورمان هستیم.

آن گونه که آمار‌ها نشان می‌دهد، در سه روز اخیر شمار جان باختگان سه رقمی بوده که اتفاقی بی سابقه در دو ماه اخیر محسوب می‌شود و در نتیجه این افزایش، ۳۳۵ تن از هموطنان مان چشم از جهان فروبسته اند. ۳۳۵ داغ سنگین برای خانواده‌هایی پرشمار که به باور برخی نتیجه بازگشایی‌های وسیع، بی توجهی‌ها به پروتکل‌های بهداشتی و مراقبتی و کوتاهی مسئولان در امر نظارت است.

این را می‌شود در نامه رئیس سازمان نظام پزشکی کشورمان خطاب به رئیس جمهور نیز دریافت که در آن تاکید شده ضرورت توجه به راهبرد «اولویت حفظ جان و سلامت مردم بر همه امور» ایجاب می‌کند که دولت نقش نظارتی خود را ایفا کرده و کنترل جدی و انتظامی بر اجرای پروتکل‌های علمی و ابلاغی وزارت بهداشت را در دستور کار قرار دهد.
 
آقای روحانی، در روند فعلی مبارزه با کرونا بازنگری کنید!

البته در این نامه سرگشاده، سربسته به ضرورت تامین نیاز‌های ضروری بخش درمان هم اشاره شده تا این گونه به نظر برسد که هنوز برخی کمبود‌ها رفع نشده یا دپوی خوبی در این خصوص فراهم نیامده است. وضعیتی که با توجه به احتمال وقوع پیک‌های دیگر شیوع ویروس کرونا در کشورمان، نگران کننده به نظر می‌رسد، هرچند می‌دانیم که هنوز ماسک، دستکش و حتی مواد ضدعفونی با قیمت مناسب و به میزان کافی در دسترس عموم مردم نیست.

اکنون کافی است مصوبات اخیر ستاد مبارزه با کرونا از جمله بازگشایی قهوه خانه‌ها را به یادآوریم و تاکید دست اندرکاران حوزه سلامت و درمان در کشورمان در خصوص شیوع بی توجهی به پروتکل‌ها و القای این باور غلط در جامعه که کرونا تمام شده را مدنظر قرار دهیم (که شاهد آشکار آن، ترافیک این ساعات در بسیاری از محور‌های مواصلاتی کشورمان است) تا به چرایی نگارش این نامه و انتشار سرگشاده آن پی ببریم.

نامه‌ای که اگرچه با تاخیر به رشته تحریر در آمده و نگارندگانش کوشیده اند وزارت بهداشت را از بدنه دولت جدا دانسته و هیچ انتقادی متوجه عملکرد ایشان در بروز این وضع فعلی ندانند، اما امیدواریم کارگر واقع شده و با واکنشی مناسب مواجه شود. اتفاقی برای پیشگیری از اوج گیری دوباره نرخ ابتلا به بیماری کووید ۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن در کشورمان از هفته آینده. اتفاقی که اگر پیش از تعطیلات عید فطر در دستور کار قرار گرفته بود، چه بسا این روز‌ها شاهد اوج گیری و رکوردشکنی شمار جان باختگان نمی‌بودیم!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار