معاون استاندار قم کمک‌های نقدی مردم را عددی بالغ‌بر۳۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بخشی از کمک‌های مردمی غیر نقدی و در قالب کالاهای ضروری بوده است.
کد خبر: ۸۸۳۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴ 04 August 2020

به گزارش تابناک قم، یونس عالی پور با اشاره به برنامه های انجام شده در ایام پیک کرونا در استان قم اظهار داشت: 92 خانه مسافر در استان وجود داشته که در این ایام این تعداد تعطیل کامل شدند.

وی یادآور شد: 15 واحد خانه مسافر و 7 مورد مهمانپذیر فعال نیز به زائران خارجی بلاتکلیف در قم خدمات ارائه داده و 3 واحد هتل و هتل آپارتمان نیز مسافر خارجی داشته که درمجموع به 920 مسافر خدمات‌دهی می‌کردند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم یکی از اقدامات مؤثر را پیگیری اجرای مصوبات ستاد کرونا خواند و تأکید کرد: مصوبات سه ستاد شورای معاونین استانداری، شورای تأمین استان و ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران و پدافند زیستی استان به‌صورت مستمر پیگیری شده تا به مرحله اجرای 100 درصدی برسد.

وی از انجام هماهنگی‌های لازم طی جلسه مشترک با تولیت بارگاه حضرت معصومه(س) مبنی بر اعمال دستورالعمل‌های ملّی و استانی در ایجاد محدودیت‌ها به‌منظور جلوگیری از گسترش بیماری کرونا و کنترل زوّار و مراجعین خبر داد و گفت: انجام هماهنگی‌های لازم و ابلاغ محدودیت‌های مقتضی مربوط به مسجد مقدّس جمکران به‌منظور جلوگیری از گسترش بیماری کرونا و کنترل زوّار و مراجعین نیز به‌صورت مستمر انجام می‌شود.

عالی پور ادامه داد: رعایت احتیاط‌های لازم و توصیه‌های بهداشتی در مساجد اعمال محدودیت برگزاری نمازهای جماعت، ضدعفونی مستمر و اعمال محدودیت حضور و تجمع در بقاع متبرکه، ابلاغ تعلیق و تعطیلی مناسب‌های جمعیت محور نظیر اعتکاف، راهیان نور و مراکز فرهنگی نظیر سینماها، فرهنگسراها، مراکز تجمعی انجام شد.

وی اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی زائرین، جامعه و پرسنل از طریق آموزش، نصب شعار نوشته، پوستر را موردتوجه قرارداد و مطرح کرد: نظارت و پیگیری امور مربوط به زائرین به‌صورت شبانه‌روزی با حضور مدیران به‌صورت شیفت‌های برخط یکی دیگر از اقدامات این معاونت بوده است.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم ابلاغ پیشنهادات لازم به ارگان‌های زیر نظر معاونت هماهنگی امور زائرین استانداری قم را یکی دیگر از اقدامات این معاونت دانست و تصریح کرد: پس از هر بازدید و تشکیل جلسه جهت جمع‌بندی اطلاعات و اخذ تصمیمات، پیشنهادات لازم به ارگان‌ها اجرایی ابلاغ و نسبت به اجرای پروتکل‌های بهداشتی نظارت‌های لازم انجام می‌شود.

وی از برگزاری جلسه و مذاکره با نمایندگان زائرین پاکستانی و هندی در دفتر امور فرهنگی زائرین و مطالبات آنان خبر داد و بیان کرد: بازدیدهای مستمری نیز از آرامستان بهشت معصومه(س) انجام‌شده و مشکلات و کمبودهای آن موردبررسی قرارگرفته و جهت رفع مشکلات آن اقدامات لازم ابلاغ شد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم بازدید و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در همه بقاع متبرکه را یکی از دغدغه‌های استانداری قم خواند و خاطرنشان کرد: با نزدیکی به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) دستورات لازم جهت اجرای قوانین بازدارنده برای عدم سفر زائران به قم اندیشیده شده و ابلاغ گردید.

وی از رصد روزانه تعداد زائران و مسافران حاضر در اطراف مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر و همچنین بقاع متبرکه نیز خبر داد و تأکید کرد: در بازدیدهای انجام‌شده به‌صورت مستمر تعداد افرادی که به این امکان متبرکه آمده بودند مورد شمارش قرارگرفته و نسبت به افراد خودسر اقدامات لازم انجام می‌شد.

عالی پور یکی دیگر از اقدامات انجام‌شده را ساماندهی کمک‌های مردمی از زمان شیوع ویروس کرونا عنوان و تأکید کرد: میزان جلب مشارکت‌های مردمی و مواکب تا پایان خردادماه 1399 قابل‌توجه بوده و کمک‌های نقدی و غیر نقدی و کالاهای جمع‌آوری‌شده به‌صورت روزانه ثبت می‌شود.

وی کمک‌های نقدی مردم را عددی بالغ‌بر330 میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: بخشی از کمک‌های مردمی غیر نقدی و در قالب کالاهای ضروری از قبیل محلول ضدعفونی، ماسک، ژل، برنج، روغن، مرغ، خرما، ماکارونی و ضدعفونی خودروها بوده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار