نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: غدیر تنها یک سرزمین نیست، بلکه غدیر یک تفکر و نشانه ای برای تدوام خط نبوت است، از این رو زنده نگه داشتن غدیر؛ زنده نگه داشتن اسلام است.
کد خبر: ۸۸۵۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۷ 08 August 2020

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم اظهار داشت: رخداد غدیر در 18 ذالحجه سال10 قمری، تنها یک حادثه تاریخی نیست؛ غدیر تنها یک سرزمین نیست، بلکه غدیر یک تفکر است، نشانه ای برای تدوام خط نبوت است.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: غدیر یک چشمه است که تا پایان هستی جوشان خواهد بود، روز اکمال دین و اتمام نعمت است و موجب خوشنودی خداوند متعال است، غدیر نه تنها تاریخ نه جغرافیا و نه روایت بلکه ولایت است.

وی با بیان اینکه عید غدیر عید ولایت است، گفت: این عید، عید سیاست و دخالت مردم در امر حکومت و عید مظلومان، مستعضعان و الگوی حکومت اسلامی برای سایر کشورهای اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم هدف غدیر را برپایی حکومت عدل الهی دانست و گفت: ولایتمداری درس جاودانه غدیر است، از این جهت این عید را هر چقدر زنده نگه داریم در واقع اسلام را زنده نگه داشته ایم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تبریک عید سعید غدیر برگزاری جشن های بزرگ و باشکوه در این عید را مورد تاکید قرار داد و گفت: رعایت دستورالعمل های بهداشتی از جمله رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و انجام سایر نکات بهداشتی که از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا ابلاغ شده است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه محلات، مساجد و دیگر اماکن عمومی باید رنگ و بوی عید به خود بگیرد و در شأن عید غدیر آذین بندی شود، اضافه کرد: فضای مجازی هم فرصت بسیار مغتنمی است که میتوان با استفاده از این ظرفیت آموزه های غدیر را تبیین و تشریح کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به سبقه 50 ساله برگزاری جشن عید غدیر در منزل پدر بزرگوارشان حضرت آیت الله آل هاشم خاطر نشان کرد: امسال این مراسم با شکوه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برگزار نخواهد شد.

وی با بیان اینکه داستان غدیر بسیار حائز اهمیت است، گفت: واقعه ای که توانست تمام نقشه ها و توطئه ها را در آن برهه خنثی و دین اسلام را حفظ کند، تعیین جانشین پیامبر و اعلان عمومی آن به مردم بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر شناخت بیشتر مؤمنان در موضوع واقعه غدیر گفت: واقعه غدیر نقش بسیار سرنوشت ساز در تعیین مسیر آینده اسلام داشت و این واقعه مهم ترین ماموریت دوران رسالت پیامبر اکرم(ص) بود که به جا آورد، ماموریتی که انجام آن به منزله پیام رسالت بود.

امام جمعه تبریز یادآور شد: غدیر بین دو شهر اسلام یعنی مکه و مدینه قرار دارد، محلی به نام جحفه که در زمان رسول اکرم کاروان حاجیان در این محل از همدیگر جدا میشود و در حال حاضر هم حاجیان ایرانی در این محل احرام می‌بندند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: در سال دهم هجری رسول گرامی اسلام که به حج مشرف شده بودند، احکام حج را به مسلمانان آموزش دادند و در هنگام بازگشت از مکه در محل استراحت غدیرخم به امر خداوند متعال، مردم را جمع کرده و حضرت علی علیه السلام را بعنوان جانشین خودشان معرفی کردند و فرمودند که هر کس را من مولای اویم بعد از من علی مولای اوست.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه باید طرح مسئله غدیر عامل وحدت بین مسلمانان باشد، گفت: باید در این ایام به احسان و انفاق توجه ویژه از سوی مؤمنان و پیروان حضرت علی(ع) وجود داشته باشد و با نیت های خیر از نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا دست گیری داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار