مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم گفت: از ۶۴۲ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی در استان قم استقبال چندانی نشد.
کد خبر: ۸۸۷۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۲ 14 August 2020

به گزارش تابناک قم، مصطفی کاویانی،مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم روز پنجشنبه در پنجمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، با بیان مکاتبات انجام‌شده در خصوص پرداخت تسهیلات به آسیب دیدگان ناشی از کرونا اظهار کرد: ۱۴ رسته شغلی مشمول دریافت تسهیلات شدند، اما تاکنون استقبال چندانی از این موضوع نشده است.

او مهلت دریافت تسهیلات و ثبت‌نام در سامانه کارا را تا پایان مردادماه عنوان و افزود: سهم استان برای دریافت تسهیلات ۶۴۲ میلیارد تومان بوده و بخش‌هایی مثل تاکسی‌رانی و رانندگان که مشمول دریافت تسهیلات کرونا نبودند، طی مکاتباتی که با مسئولان انجام شد مقرر شد به این مشاغل نیز تسهیلات اختصاص یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم با بیان شرایط پرداخت تسهیلات گفت: نرخ دوازده درصد و شرایط خاصی که این وام دارد، قرار گرفتن در ۱۴ رسته شغلی و مدت بازپرداخت که دوساله است ازجمله عوامل استقبال کم افراد واجد شرایط دریافت این تسهیلات است.

کاویانی پایین بودن آمار متقاضیان در استان قم نسبت به کشور را موردتوجه قرار داد و گفت: مجموع عملکرد ما از حدود ۲ میلیارد تومان به ۱۷ میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان رسیده که شامل ۲ هزار و ۹۵۶ فقره پرونده و اشتغال ۶ هزار و ۶۴۴ نفر می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با بیان این که تاکنون ۷۷ میلیارد و ۴۹۰ میلیون تومان تسهیلات درخواستی بوده است، اضافه کرد: مجموع پرداختی در استان ۱۷ میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان بوده است.

او عنوان کرد: بعد از ۱۳ مردادماه، به دلیل اهمیت و پافشاری مسئولان روی کیفیت کار، این مقایسه را حذف کرده‌اند، اما میزان پرداختی استان قم در تاریخ ۱۲ مردادماه یازده میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده و ازنظر میزان مبلغ پرداخت‌شده نسبت به درخواست‌ها در رتبه هفتم قرار داشته‌ایم.

کاویانی تأکید کرد: به دلیل جهشی که به‌حسب دستور استاندار و معاونان استانداری مبنی بر رسیدگی به این موضوع داشته‌اند، توانسته‌ایم در این رابطه رشد داشته باشیم و به رتبه بهتری دست پیدا کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم در پایان گفت: متأسفانه رتبه استان قم از نظر رشد تسهیلات نسبت به اعتبارات ابلاغی هجدهم بوده است چراکه تعداد درخواست‌ها خیلی افزایش پیدا نکرده است و از ۶۰ میلیارد به ۷۷ میلیارد تومان رسیده‌ایم، اما در پرداخت‌ها از ۲ میلیارد به ۱۷ میلیارد رسیده‌ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار