کد خبر: ۸۹۸۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷ 12 September 2020

 

آغاز صید پره در آستارا و تالش زودتر از سایر مناطق شمال کشور

ایسنا/گیلان فصل صید ماهیان استخوانی از آب های دریای کاسپین، در واپسین روزهای تابستان، در دو شهر آستارا و تالش در غرب استان گیلان آغاز شد.

صادق خاصی‌پور، رئیس اداره شیلات بندر مرزی آستارا در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: طی چند سال اخیر و با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی، فصل صید در دو شهر آستارا و تالش در غرب استان گیلان، ۱۰ تا ۲۰ روز زودتر نسبت به سایر شهرهای شمالی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه فصل صید تا نیمه فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت، افزود: سرمای زودرس در مناطق غربی استان گیلان سبب شده است تا برای استفاده بهینه صیادان از زمان، یک فرجه برای صیادی آنها در نظر گرفته شود.

خاصی پور با اشاره به اینکه ۲۴۹ صیاد عضو ۵ شرکت تعاونی پره در دو شهر آستارا و تالش فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: تنها یک شرکت در شهرستان آستارا با ۴۹ نفر عضو فعالیت دارد که متأسفانه سال گذشته به حالت نیمه تعطیل درآمد.

وی با تأکید بر اینکه آغاز فصل صید در دو شهرستان غربی گیلان پس از چندین سال مطالعه صورت می‌پذیرد، خاطرنشان کرد: صدور مجوز صید در این دو منطقه در راستای حمایت از صیادان، پس از مطالعه کارشناسان بخش تخصصی و تحقیقاتی شیلات محقق شده است.

رئیس اداره شیلات آستارا، گونه های کفال و سفید را بیشترین ماهی صید شده به روش پره در این منطقه برشمرد و تصریح کرد: ماهیانی همچون کپور، اردک ماهی، کولمه، انواع کولی، آزاد ماهی و خاویار در این روش شامل صید ضمنی می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار