بازیکن اسبق تیم ملی ایران در چهار دوره جام ملت‌های آسیا و مربی سابق تیم ملی بسکتبال، سکاندار کادر فنی تیم شیمیدر قم در فصل جدید لیگ برتر باشگاه‌های کشور شد.
کد خبر: ۸۹۹۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰ 14 September 2020

به گزارش تابناک قم، تیم بسکتبال شیمیدر قم بعد از دو فصل که با کادر فنی ثابت در لیگ برتر باشگاه‌های کشور به میدان رفت، برای فصل 1400 – 1399 لیگ برتر تغییراتی در این بخش به وجود آورد و مصطفی هاشمی مربی مطرح بسکتبال ایران را جانشین محمدرضا اسلامی کرد.

مسوولیت سرمربیگری تیم بسکتبال شیمیدر در دو دوره قبلی رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال مردان باشگاه‌های کشور را محمدرضا اسلامی بر عهده داشت و حالا مصطفی هاشمی که سابقه چهار دوره عضویت تیم ملی بسکتبال ایران را جام ملت‌های آسیا و یک دوره بازی‌های آسیایی را در کارنامه دارد، سرمربی تیم شیمیدر قم است.

هاشمی فصل قبل هدایت تیم بسکتبال مهرام تهران را در لیگ برتر بسکتبال عهده‌دار بود و این تیم را به عنوان تیم پنجم جدول رده‌بندی به مرحله پلی‌آف رقابت‌ها رساند، در حالی که تیمش در بازی‌ نیم‌فصل نخست در سالن آزادی تهران با اختلاف یک امتیاز شیمیدر قم را شکست داد ولی در سالن شهید حیدریان قم نتیجه دیدار برگشت را واگذار کرد.

هاشمی که به عنوان بازیکن و مربی سابقه زیادی در بسکتبال ایران دارد، در سال‌های 1983، 1985، 1989 و 1991 چهار دوره عضو تیم ملی بزرگسالان در جام ملت‌های آسیا بود، ضمن اینکه در بازی‌های آسیایی 1990 نیز برای تیم ملی بازی کرده است، کسی که پیش از این هدایت تیم‌های مهرام تهران و دانشگاه آزاد و همچنین فعالیت به عنوان مربی تیم ملی بسکتبال را نیز تجربه کرده است.

قرارداد مصطفی هاشمی با تیم بسکتبال شیمیدر قم دو ساله است، ضمن اینکه احمد مازیستان مربی با سابقه بسکتبال کشورمان نیز با عقد قراردادی یک ساله به عنوان دیگر عضو کادر فنی نماینده استان قم در فصل جدید لیگ برتر بسکتبال معرفی شد.

با توجه به اینکه تیم ملی ایران در بازی‌های المپیک توکیو حضور دارد و باید تابستان آینده در این رویداد بزرگ جهانی به میدان برود، استارت بازی‌های فصل جدید لیگ برتر بسکتبال ایران از روز پانزدهم آبان ماه زده می‌شود و پس از جلسه‌ مشترک مسوولان فدرسایون بسکتبال با مدیران تیم‌های لیگ برتری مقرر شد، این لیگ به دلیل تداوم شیوع ویروس کرونا با هدف حفظ سلامتی بازیکنان و دست‌اندر کاران تیم‌ها در دو گروه مقدماتی آغاز شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار