معاون فرهنگی، اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با اشاره به اجرای طرح مهر تحصیلی گفت: این طرح در راستای نیت واقف و با هدف تامین لوازم‌التحریر و نیاز‌های دانش آموزان نیازمند چند سالی است که توسط اداره اوقاف انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۰۳۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸ 24 September 2020
معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان همدان از توزیع ۲ هزار و ۵۰۰ بسته مهر تحصیلی از محل نیات اقفان در همدان خبر داد.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام سید علی حسینی در مراسم توزیع بسته‌های مهر تحصیلی در مقبره سیف‌الدوله ملایر با اشاره به جایگاه وقف و موقوفات در اسلام اظهار کرد: وقف سنتی حسنه و جاریه و باقیات‌الصالحات برای واقف است.

وی با اشاره به جایگاه شهرستان ملایر در حوزه وقف و موقوفات گفت: در راستای نیت واقف تاکنون اقدامات ارزشمندی در حوزه‌های مختلف و با هدف توسعه شهرستان ملایر انجام شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با اشاره به اجرای طرح مهر تحصیلی گفت: این طرح در راستای نیت واقف و با هدف تامین لوازم‌التحریر و نیاز‌های دانش آموزان نیازمند چند سالی است که توسط اداره اوقاف انجام می‌شود.

وی از توزیع ۲ هزار و ۵۰۰ بسته در قالب طرح مهر تحصیلی بین دانش‌آموزان استان همدان خبر داد و گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۳۰۰ بسته در شهرستان ملایر از محل نیت مرحوم سیف الدوله، ۱۵۰ بسته در شهر همدان و ۷۰ بسته نیز در شهرستان تویسرکان توزیع می‌شود که از محل نیت دیگر واقفان تامین شده است.

حسینی در ادامه افزود: برای هر کدام از این بسته‌ها ۳۰۰ هزار تومان هزینه شده و شامل لوازم‌التحریر کاملا ایرانی و کیف است.

وی در ادامه با اشاره به دیگر اقدامات اداره اوقاف از ابتدای شیوع کرونا تاکنون گفت: توزیع ۱۵ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان از جمله این اقدامات بوده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با بیان اینکه از این تعداد ۶ هزار ۶۰۰ بسته مربوط به شهرستان ملایر بوده و در مناسبت‌های مختلف توزیع شده است گفت: برای هر بسته نیز بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان هزینه شده است.

وی توزیع ۲۵ هزار عدد ماسک، ۸۰۰ دست لباس بیمارستانی و مقادیر زیادی مواد ضدعفونی‌کننده و بهداشتی را از دیگر اقدامات اوقاف و امور خیریه همدان دانست و تصریح کرد: در این زمینه نیز ملایر پیشتاز بوده است.

حسینی در ادامه در خصوص برگزاری برنامه‌های اربعین با بیان اینکه منتظر اعلام ستاد ملی کرونا هستیم اضافه کرد: پیش‌بینی شده تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی قرائت زیارت اربعین در بقاع شاخص استان برگزار شود.

وی گفت: با توجه به اینکه امسال برپایی موکب را در برنامه نداریم قرار است در این زمینه نذورات و هزینه‌ها به سمت تهیه بسته معیشتی برای نیازمندان باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار