رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان با اشاره به تاثیرات مخرب کرونا بر این حوزه گفت: هیچ تسهیلاتی در اختیار تولید کنندگان صنایع دستی قرار نگرفته است و صحبت‌هایی که مبنی بر این موضوع از سمت مسئولان انجام می‌شود در حد شعار است.
کد خبر: ۹۰۴۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲ 27 September 2020

عباس شیردلی با بیان اینکه کاهش گردشگران خارجی به دلیل شیوع ویروس کرونا بر بازار صنایع دستی تأثیرات مخرب بسیاری داشته است، اظهار کرد: تولید کنندگان صنایع دستی سرمایه در گردش لازم برای تولید را در اختیار ندارند. هیچ تسهیلاتی در اختیار تولید کنندگان صنایع دستی قرار نگرفته و سخنان مسئولان ذی‌ربط درباره این موضوع صحت نداشته و در حد شعار است.

وی افزود: فروشندگان صنایع دستی نیز به دلیل کاهش فروش شدیدی که با آن مواجه شده‌اند موفق به ایفای تعهدات خود و حتی جایگزینی محصولات به فروش رفته نشده‌اند.

رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان با اشاره به بی‌اعتنایی دولت به هنر و صنایع دستی گفت: دولت فقط برای تأمین درآمد خود به بنگاه‌های کوچک و بزرگ فشار می‌آورد؛ گویی نابودی این بنگاه‌ها در دستور کار دولت است!

شیردلی اضافه کرد: بهتر است دولت کارآفرینی نکرده و در عوض از کارگاه‌های موجود حمایت کند. قیمت مواد اولیه صنایع دستی با وجود تولید در داخل چند برابر شده است بنابراین تمام کارگاه‌ها رو به تعطیلی است.

وی ادامه داد: اولین چیزی که فعالان حوزه صنایع دستی به آن نیاز دارند وام است که متأسفانه بسیاری از فعالان شهر اصفهان موفق به ثبت نام در سامانه کارا نشده و فقط تعداد انگشت شماری موفق به دریافت تسهیلات این سامانه شده‌اند.

رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان گفت: شرایط ثبت نام در این سامانه دشوار است. همچنین بانک‌ها نیز برای ارائه تسهیلات، سخت‌گیرانه عمل می‌کنند. علی رغم اعلام این مسئله به تمام مراجع ذی‌ربط اما متأسفانه تاکنون هیچ کدام حل نشده است.

شیردلی افزود: اکثر کارگاه‌ها، فروشگاه‌ها و بنگاه‌های کارآفرینی حوزه صنایع دستی اصفهان فقط در در ظاهر فعال است. متأسفانه کارگاه‌های کوچک صنایع دستی به کپسول‌های گاز مایع وابسته بوده و یا از نفت استفاده می‌کنند اما نفت دیگر به کارگاه‌های صنایع دستی تعلق نمی‌گیرد. همچنین اعلام شده است که گازهای مایع، سهمیه‌بندی شده و به هر گارگاه تنها دو کپسول در ماه تعلق می‌گیرد.

منبع: ایمنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار